10 lat Samsung w Polsce
27 marca Samsung Electronics Polska przedstawił swoje dotychczasowe osiągnięcia i plany na przyszłość.
Polska jest jednym ze strategicznych rynków dla Samsung, dlatego też na konferencję przybył Europejski Dyrektor Marketingu Telewizorów Young - Chul Park. Podczas jubileuszu zaprezentowano - po raz pierwszy w Polsce - największy na świecie telewizor LCD (82’’) - czytamy w komunikacie.
W trakcie 10 lat działalności na polskim rynku Samsung stał się jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek. W 2005 r. Samsung Electronics Polska osiągnął pierwszą pozycję w sprzedaży telewizorów LCD. Jest też liderem w segmencie sprzedaży lodówek side-by-side i kuchenek mikrofalowych.
Samsung spodziewa się, że dzięki zastosowaniu innowacyjnej technologii Silver Nano w produkcji AGD (nano-jony srebra o właściwościach antybakteryjnych
i grzybobójczych) zwiększy dwukrotnie obroty polskiego działu AGD w 2006 r.
„Dynamiczny wzrost polskiej filii Samsung został doceniony w Korei. Lokalne inicjatywy dotyczące sponsoringu sportu i sztuki i dobre wyniki sprzedaży powodują, że tutejszy oddział uważany jest za jeden z najbardziej kreatywnych, a Polska postrzegana jako bardzo obiecujący rynek – powiedział Nowy Prezes polskiego oddziału firmy Kyung Tae Bae - Naszą ambicją jest stać się numerem jeden nie tylko w sprzedaży telewizorów LCD, czy monitorów, ale także telefonów komórkowych. Na świecie aparaty telefoniczne Samsung zdobyły już wielkie uznanie”.
W 2006 roku planowany jest udział Samsung w sprzedaży komórek w Polsce na poziomie 16-20% procent. Samsung wprowadzi do końca br. roku ok. 30 nowych modeli na polski rynek.
Firma osiągnęła również bardzo dobre wyniki sprzedaży sprzętu IT. W 2005 roku Samsung wzmocnił pozycję lidera rynku monitorów z 23,4 % udziałów w rynku (w tym 38,5% dla monitorów CRT i 19,5% dla monitorów LCD). Plany na 2006 rok zakładają zwiększenie udziału w segmencie monitorów LCD do 25%.
W Polsce, oprócz polskiego oddziału firmy znajduje się również, jedno z dziewięciu na świecie Centrów Badań i Rozwoju Oprogramowania. Głównym zadaniem Centrum jest rozwój oprogramowania do odbiorników cyfrowej telewizji satelitarnej, kablowej
i naziemnej zgodnych ze standardami DVB (Digital Video Broadcasting). Polskie Centrum pełni strategiczną rolę, stanowiąc podstawę rozwoju i planowanej ekspansji na rynki krajów Europy Środkowej i Wschodniej.
Samsung Electronics realizuje w Polsce także wiele dodatkowych projektów. Między innymi jest organizatorem największego na świecie turnieju gier komputerowych - World Cyber Games, w którym co roku startuje ponad 4000 Polaków. Polski oddział firmy jest też pomysłodawcą i organizatorem projektu Samsung Art Master. Jest to konkurs dla studentów uczelni o profilu artystycznym, mający na celu promocję młodych talentów, wyłowienie najciekawszych osobowości twórczych i wsparcie ich działań zmierzających do samodzielnego zaistnienia. Jako światowy parter Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego Samsung promował w Polsce Sztafetę Olimpijską Turyn 2006. W Polsce odbyły się również dwukrotnie zawody dla młodzieży gimnazjalnej Samsung Athletic Cup pod patronatem Polskiego Związku Lekkiej Atletyki.
Polski Samsung powstał w kwietniu 1996 r.. Obecnie firma zatrudnia 180 pracowników. W ubiegłym roku obroty Samsung Electronics Polska kształtowały się na poziomie
1 033 157 188 PLN i były o 13% wyższe w stosunku do 2004 roku (917 528 269 PLN).
Dołącz do dyskusji: 10 lat Samsung w Polsce