10. sezon serialu „Ranczo” hitem TVP1. Ponad 5,3 mln widzów i deklasacja konkurencji
10. serię „Rancza” oglądało średnio 5,3 mln widzów, o 1,59 mln osób więcej niż śledziło „Dziewczyny ze Lwowa” w analogicznym okresie ub.r. TVP1 w czasie nadawania serialu znokautowała konkurencję. Wpływy z reklam wyniosły 12,32 mln zł.
Dziesiąta seria „Rancza” gromadziła przed telewizorami średnio 5,30 mln widzów. Przełożyło się to na 30,90 proc. udziału TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 22,18 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 26,79 proc. w grupie 16-59 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl. Serial oglądać można było w niedziele o godz. 20.25, w okresie od 4 września do 27 listopada br.
Największą widownię miał finałowy odcinek serii, który oglądało 6,11 mln osób.
Widownia „Rancza 10” odcinek po odcinku
Data |
Godz. |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
16-59 |
|||
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
||
04-09-2016 |
20:27 - 21:11 |
4 871 510 |
30,21% |
1 529 046 |
23,00% |
2 580 172 |
26,53% |
11-09-2016 |
20:27 - 21:11 |
4 774 436 |
30,10% |
1 513 742 |
22,43% |
2 573 690 |
26,71% |
18-09-2016 |
20:28 - 21:12 |
5 107 647 |
30,51% |
1 465 742 |
21,55% |
2 614 715 |
25,92% |
25-09-2016 |
20:27 - 21:10 |
5 026 592 |
30,45% |
1 462 520 |
21,37% |
2 593 390 |
26,28% |
02-10-2016 |
20:29 - 21:12 |
5 199 098 |
30,39% |
1 596 113 |
22,28% |
2 756 014 |
26,39% |
09-10-2016 |
20:34 - 21:18 |
5 180 200 |
30,00% |
1 549 583 |
21,71% |
2 697 343 |
25,98% |
16-10-2016 |
20:26 - 21:10 |
5 244 073 |
30,24% |
1 466 394 |
20,82% |
2 779 258 |
26,55% |
23-10-2016 |
20:28 - 21:12 |
5 315 237 |
30,06% |
1 451 740 |
20,10% |
2 718 461 |
25,42% |
30-10-2016 |
20:29 - 21:12 |
5 560 644 |
31,41% |
1 757 435 |
24,02% |
3 053 801 |
28,39% |
06-11-2016 |
20:28 - 21:12 |
5 525 780 |
31,31% |
1 582 558 |
21,73% |
2 941 265 |
27,26% |
13-11-2016 |
20:35 - 21:18 |
5 455 679 |
30,55% |
1 593 251 |
21,33% |
2 802 958 |
25,83% |
20-11-2016 |
20:29 - 21:13 |
5 468 914 |
31,69% |
1 637 491 |
22,69% |
2 807 605 |
26,84% |
27-11-2016 |
20:27 - 21:14 |
6 107 244 |
34,25% |
1 847 510 |
24,94% |
3 232 970 |
29,75% |
TVP1 - Ranczo |
5 299 483 |
30,90% |
1 574 969 |
22,18% |
2 783 434 |
26,79% |
Dla porównania, pokazywane jesienią ub.r. w tym paśmie „Dziewczyny ze Lwowa” gromadziły 3,71 mln widzów, a udział TVP1 wynosił 21,41 proc. w 4+ oraz 13,45 proc. w 16-49. Oznacza to, że „Ranczo” w tym czasie zyskało 1,59 mln widzów.
TVP1 podczas emisji dziesiątej edycji komediowej produkcji była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajął TVN, pokazujący w tym czasie „MasterChef’a”, co przełożyło się na 13,17 proc. udziału. Dalej uplasowały się: Polsat (gł. „Kabaret na żywo”, a także koncerty i inne programy kabaretowe; 11,93 proc.) i TVP2 (filmy fabularne; 4,12 proc.). Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59.
Oglądalność serialu na tle konkurencji
Wirtualnemedia.pl |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
16-59 |
|||
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
TVP1 - Ranczo |
5 299 483 |
30,90% |
1 574 969 |
22,18% |
2 783 434 |
26,79% |
TVN |
2 259 597 |
13,17% |
1 230 535 |
17,33% |
1 572 621 |
15,14% |
Polsat |
2 045 435 |
11,93% |
896 200 |
12,62% |
1 359 463 |
13,09% |
TVP2 |
706 195 |
4,12% |
400 688 |
5,64% |
515 330 |
4,96% |
Wpływy reklamowe z 13 odcinków dziesiątej edycji serialu wyniosły 12,32 mln zł, podczas gdy „Dziewczyny ze Lwowa” przed rokiem przyniosły z reklam 9,33 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
"Ranczo" hitem TVP
Wśród wszystkich dotąd wyemitowanych serii najwięcej widzów gromadziła czwarta - aż 8,28 mln osób, a najmniej pierwsza - 4,72 mln oglądających.
Oglądalność „Rancza” sezon po sezonie
Sezon |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
AMR |
SHR % |
SHR % |
|
I - wiosna 2006 |
4 717 323 |
27,40% |
25,99% |
II - wiosna 2007 |
6 857 179 |
40,95% |
34,38% |
III - wiosna 2008 |
6 896 810 |
41,63% |
33,44% |
IV - wiosna 2009 |
8 283 031 |
48,39% |
40,67% |
V - wiosna 2011 |
6 652 457 |
39,40% |
30,59% |
VI - wiosna 2012 |
6 169 617 |
36,82% |
27,72% |
VII - wiosna 2013 |
6 218 087 |
36,87% |
28,50% |
VIII - wiosna 2014 |
6 153 089 |
35,59% |
28,23% |
IX - wiosna 2015 |
5 995 946 |
35,35% |
26,93% |
X - jesień 2016 |
5 299 483 |
30,90% |
22,18% |
„Ranczo” to obyczajowo-komediowa opowieść o perypetiach mieszkańców małej podlaskiej wsi Wilkowyje. W obsadzie produkcji są m.in. Cezary Żak, Artur Barciś, Ilona Ostrowska i Paweł Królikowski. Reżyserem jest Wojciech Adamczyk. Serial nadawany jest w TVP1 od 2006 roku.
Warto dodać, że były dyrektor Jedynki Piotr Radziszewski zdecydował, iż dziesiąty sezon będzie ostatnim. W maju prezes ATM Grupy Andrzej Muszyński zapowiedział w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że koniec „Rancza” nie jest przesądzony. Na razie jednak prace nad kontynuacją serialu się nie rozpoczęły.
Udział Jedynki w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w październiku br. wyniósł 10,46 proc.
Dołącz do dyskusji: 10. sezon serialu „Ranczo” hitem TVP1. Ponad 5,3 mln widzów i deklasacja konkurencji