11,5 miliarda euro na reklamę online w Europie
Wydatki na internetową reklamę w Europie osiągną w bieżącym roku poziom 11,5 miliarda euro.
To o 38 procent więcej w porównaniu z rokiem ubiegłym - informuje serwis Marketing Charts, powołując się na prognozę organizacji Interactive Advertising Bureau (IAB).
Wzrost wydatków w branży pozostanie na solidnym poziomie 30-40 procent na rynkach dojrzałych, takich jak Dania, Francja, Niemcy czy Wielka Brytania. Za to na wielu rynkach wschodzących może on wynieść nawet do 70 procent.
Według IAB, bieżący rok, za który oficjalne dane organizacja przedstawi w czerwcu 2008, przyniesie mniejszą różnicę w wydatkach na reklamę online między Europą a Stanami Zjednoczonymi. W ubiegłym roku wynosiła ona 4,8 miliarda euro na korzyść USA, a w obecnym zmniejszy się do 2,1 miliarda euro.
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: 11,5 miliarda euro na reklamę online w Europie