7 proc. polskich internautów korzysta z urządzeń wearables, Samsung i Sony na czele marek
Od ubiegłego roku wyraźnie przybyło użytkowników telefonów podłączonych do internetu. 80 proc. internautów korzysta ze smartfona, blisko połowa łączy się z internetem przez tablety, a blisko 7 proc. twierdzi, że ma urządzenie z kategorii wearables - wynika z badania MEC.
Nasycenie rynku telefonami z dostępem do internetu wzrosło wyraźnie od zeszłego roku - wówczas niespełna 2/3 badanych twierdziła, że ich telefon to smartfon. Znacznie zwiększyła się też penetracja tabletów - już blisko połowa polskich internautów deklaruje ich posiadanie. 6,7 proc. twierdzi zaś, że ma urządzenia codziennego użytku, jak zegarki, okulary czy elektroniczne opaski, które mogą się łączyć z internetem za pomocą urządzenia mobilnego.
60 proc. internautów (w grupie 15-19 lat - 85 proc) korzysta z sieci w telefonie po to by sprawdzić co się dzieje na Facebooku. Nieznacznie mniej (59,8 proc.) wykorzystuje sieć w telefonie do sprawdzania poczty e-mail.
Powszechność wykorzystania smartfonów sprawia, że towarzyszą one internautom w większości miejsc. 43 proc. badanych korzysta z sieci w telefonie w środkach transportu publicznego, 21 proc.- podczas robienia zakupów, a 32 proc. – w samochodzie. 80 proc. nastolatków, najmłodszej badanej grupy, korzysta ze smartfonów w szkole.
Tylko jedna czwarta właścicieli smartfonów świadomie i zdecydowanie odmawia udostępniania danych na temat swojej lokalizacji.
Nową, ale nabierającą znaczenia kategorią urządzeń, są wearables. Już 78 proc. internautów twierdzi, że słyszało o urządzeniach codziennego użytku jak zegarki, okulary, czy elektroniczne opaski, które mogą się łączyć z internetem za pośrednictwem np. smartfonów. Największą rozpoznawalność jako producent tego typy sprzętu ma w Polsce Samsung.
Wspomniane 6,7 proc. badanych internautów twierdzi, że posiada urządzenie z kategorii wearables. Większość z nich (4 proc. ogółu badanych) deklaruje, że to inteligentny zegarek. Wearables okazują się być najbardziej popularne w grupie 25-29 latków - 14 proc. z nich twierdzi, że ma któreś z urządzeń codziennego użytku łączących się z internetem, a 11 proc. z nich deklaruje, że ma smartwatcha. Na razie nie widać przesłanek, by w perspektywie roku nastąpiła w Polsce eksplozja zainteresowania wearables: tylko 12 proc. internautów twierdzi, że rozważa zakup takiego urządzenia.
Badanie "MEC Mobile Report 2015" zostało zrealizowane przez dom mediowy MEC na przełomie września i października 2015 r. metodą CAWI na grupie 1,8 tys. internautów.
Dołącz do dyskusji: 7 proc. polskich internautów korzysta z urządzeń wearables, Samsung i Sony na czele marek