Acer liczy na wzrost udziałów na rynku sprzedaży laptopów
Tajwańska firma Acer spodziewa się, że zwiększy w bieżącym roku swoje udziały na globalnym rynku sprzedaży laptopów o 2-3 procent.
Prezes Acera J.T. Wang oświadczył, że jego firma ma nadzieję na poprawienie wyników na rynkach z potencjałem wysokiego wzrostu sprzedaży oraz zwiększenie udziałów na swoich najważniejszych rynkach.
Wang wskazał, że wśród tych pierwszych rynków są Chiny, Japonia i USA. Z kolei na swoich najważniejszych rynkach, gdzie w większości firma ma około 30 procent udziałów, chce ona je zwiększyć do poziomu 40-50 procent.
Trzeci największy obecnie na świecie producent komputerów szacuje również, że w związku z kryzysem gospodarczym skutkującym spadkiem popytu na produkty technologiczne, sprzedaż jego tanich laptopów zwanych popularnie netbookami może być nawet o 1/3 niższa od wcześniej założonego celu.
Acer prognozuje obecnie, że w 2009 roku sprzeda od 10 do 12 milionów netbooków wobec wcześniej szacowanych od 12 do 15 milionów. To jednak i tak ponad dwa razy więcej od 5 milionów tego typu urządzeń sprzedanych przez firmę w roku 2008.
źródło: DigiTimes
Dołącz do dyskusji: Acer liczy na wzrost udziałów na rynku sprzedaży laptopów