ADV oczekuje wzrostu rynku reklamy internetowej o 8-11 proc. w 2011 r.
Wartość rynku reklamy internetowej, bez uwzględnienia barteru, może wzrosnąć w tym roku o 8-11 proc., ocenił wiceprezes grupy ADV Konrad Pankiewicz. Akcje ADV zadebiutowały w środę na głównym rynku GPW.
"Bez wartości barteru, to może być 8-11 proc." - powiedział Pankiewicz dziennikarzom, zapytany o możliwy wzrost segmentu reklamy internetowej na uroczystości debiutu spółki na rynku głównym.
ADV przeniosło notowania z NewConnect, nie przeprowadzając przy tym emisji akcji. Zdaniem Pankiewicza, rozwój technologii będzie miał bardzo duży wpływ na ten segment rynku.
15, 59 zł wyniosła cena debiutu akcji Grupy ADV na GPW
W skład grupy ADV wchodzą spółki z branży reklamowej: Adv.pl, Mediasense oraz notowane na NewConnect - Codemedia.
Według danych Starlink, w zeszłym roku wartość polskiego rynku reklamy internetowej wyniosła 1032 mln zł, po wzroście o 23,2%.Raport IAB AdEx przeprowadzony przez PwC na zlecenie IAB Polska wycenia wartość rynku reklamy internetowej w 2010 r. na ok. 1578 mln zł - oznacza to wzrost o 17% w 2010 r. stosunku do poprzedniego roku.
Grupa medialna Agora spodziewa się wzrostu całego rynku reklamy w 2011 r. na 6-7%, przy czym sektor internetowy ma być liderem wzrostów i zyskać 13-15% wartości.
Dołącz do dyskusji: ADV oczekuje wzrostu rynku reklamy internetowej o 8-11 proc. w 2011 r.