Aflofarm liderem, w dół Orange i Lidl, mocno w górę T-Mobile (Top10 reklamodawców)
W pierwszym kwartale br. w mediach tradycyjnych najbardziej wzrosły - w porównaniu z rokiem ub. - wydatki reklamowe T-Mobile Polska. Mniej w tym roku wydali Orange Polska i sieć sklepów Lidl. Z kolei lider rankingu - Aflofarm - zanotował duży spadek dynamiki swoich inwestycji reklamowych.
Media pozainternetowe zarobiły cennikowo na reklamach w okresie styczeń-marzec br. blisko 7 mld zł, czyli 8,4 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (obejmuje dane cennikowe netto, bez rabatów).
Największym reklamodawcą niezmiennie pozostaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska z wydatkami w wysokości 491 mln zł. Analiza jej nakładów na reklamę wskazuje, że od kilku miesięcy firma ta zaczyna stopniowo ograniczać wydatki na reklamę.
Jeszcze w całym 2015 roku Aflofarm wydał na reklamy w tradycyjnych mediach 38,5 proc. więcej niż w roku 2014. Ale już nakłady poniesione w styczniu br. były wyższe wobec tych rok wcześniej o 12,8 proc., a w okresie styczeń-luty br. - wzrosły w skali roku już tylko o 3,3 proc. Wzrost w pierwszym kwartale br. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2015 roku wynosi też zaledwie 3,7 proc.
Aflofarm w samym tylko marcu znacząco obniżył inwestycje w reklamę telewizyjną, tracąc tym samy pozycję reklamowego lidera na szklanym ekranie. Według danych Nielsen Audience Measurement, w marcu br. ta farmaceutyczna spółka zredukowała wydatki na reklamę telewizyjną z 78,4 mln zł w marcu 2015 roku do 49,1 mln zł w marcu br.
W połowie kwietnia Aflofarm rozpoczął w telewizji kampanię nowego produktu – marki Formotiva. Firma twierdzi, że marka ta jest jedyną w telewizji, która promuje wysokojakościowe produkty przeznaczone dla osób czynnie uprawiających sport. Równolegle Aflofarm promuje reklamą telewizyjną Oni.sh – żel do higieny intymnej dla mężczyzn.
W omawianym okresie w największym stopniu wzrosły - w porównaniu z rokiem ub. - wydatki reklamowe T-Mobile Polska, Ferrero Polska i Unilever Polska.
T-Mobile zwiększył je o 81,1 proc., do 90,6 mln zł. W marcu reklama tego operatora z udziałem Tomasza Kota i Kingi Preis była najchętniej oglądanym polskim spotem na YouTube.
Ferrero Polska wydało z kolei 34,5 proc. więcej niż rok temu (106,7 mln zł), a Unilever - 33,5 proc. więcej (117,1 mln zł). Ten drugi koncern w ostatnich tygodniach promuje markę Axe - w jej reklamach występują m.in. Sokół, Jakóbiak, Abstrachuje.
W omawianym okresie wzrosły też wydatki firm: Kino Świat – o 26,8 proc. (214,6 mln zł), USP Zdrowie – o 24,3 proc. (103,4 mln zł) i Nestle Polska – o 10,7 proc. (103,7 mln zł).
Najwięksi reklamodawcy w mediach pozainternetowych |
|||
(dane cennikowe Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-III 2015 |
I-III 2016 |
zmiana proc. |
AFLOFARM FARMACJA POLSKA |
473 357 267 zł |
490 954 715 zł |
3,7 |
KINO ŚWIAT |
169 250 625 zł |
214 569 124 zł |
26,8 |
ORANGE POLSKA |
140 461 170 zł |
124 310 511 zł |
-11,5 |
UNILEVER POLSKA |
87 721 141 zł |
117 131 954 zł |
33,5 |
FERRERO POLSKA |
79 328 338 zł |
106 667 099 zł |
34,5 |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOŻYWCZE |
112 002 026 zł |
105 917 138 zł |
-5,4 |
NESTLE POLSKA |
93 674 097 zł |
103 742 109 zł |
10,7 |
USP ZDROWIE |
83 130 861 zł |
103 372 513 zł |
24,3 |
PROCTER & GAMBLE DS POLSKA |
93 677 899 zł |
93 727 492 zł |
0,1 |
T-MOBILE POLSKA |
50 021 301 zł |
90 598 007 zł |
81,1 |
razem |
6 423 633 200 zł |
6 962 657 012 zł |
8,4 |
Dołącz do dyskusji: Aflofarm liderem, w dół Orange i Lidl, mocno w górę T-Mobile (Top10 reklamodawców)
98% - 99% Aflofarm to zapchajdziura w każdej stacji , wszyscy maja ich dość .
Powinni zakazać takich reklam !!! Pis do dzieła