SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wpływy Agory zmalały o 34 proc. Mocno w dół Helios i Next Film, w górę sprzedaż „Gazety Wyborczej”

W trzecim kwartale br. grupa kapitałowa Agora zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 34,2 proc. do 193 mln zł, a jej strata netto wg nowego standardu rachunkowego MSSF 16 pogłębiła się z 3,1 do 9 mln zł. O ponad 70 proc. zmalały wpływy kin Helios.

Siedziba Agory (fot. materiały prasowe) Siedziba Agory (fot. materiały prasowe)

W sprawozdaniu Agora podkreśliła, że na jej przychody i wyniki rentowności w trzech kwartałach br. mocno wpływały negatywne konsekwencje epidemii koronawirusa. - Skutki te były szczególnie odczuwalne w działalności kinowej oraz w przedsięwzięciach reklamowych Grupy. Obostrzenia wprowadzone w celu zapobiegania dalszemu rozprzestrzenianiu się pandemii miały istotny negatywny wpływ na działalność operacyjną większości biznesów Grupy - stwierdzono.

74 proc. mniej z biletów w Heliosie, więcej z "GW" i książek

W minionym kwartale łączne przychody reklamowe grupy Agora (z reklamy internetowej, prasowej, radiowej, kinowej i outdoorowej) wyniosły 109 mln zł, po spadku o 18 proc. rok do roku. Stanowiły 45,7 proc. wszystkich przychodów firmy.

Najmocniej zmalały wpływy z reklam kinowych (o 76,1 proc. do 2,2 mln zł) oraz reklamy zewnętrznej (o 21,7 proc. do 32,5 mln zł). W należącej do Agory sieci kin Helios przychody ze sprzedaży biletów zmniejszyły się o 74,3 proc. do 16,2 mln zł, a ze sprzedaży barowej - o 71,6 proc. do 8,1 mln zł.

Z kolei grupa Next Film zajmując się produkcją i dystrybucją filmów zanotowała spadek wpływów o 84,1 proc. do 0,7 proc.

Z drugiej strony przychody ze sprzedaży wydawnictw, czyli głównie prasy, książek oraz płyt CD i DVD, poszły w górę o 5,1 proc. do 33 mln zł. Wpływy ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” w zeszłym kwartale wzrosły rok do roku o 3,4 proc. do 24,5 mln zł, a w trzech kwartałach br. - o 1,1 proc. do 72,8 mln zł.

Do połowy marca kina i rynek reklamowy funkcjonowały jeszcze w warunkach przedkryzysowych, więc w ujęciu trzech kwartałów spadki przychodów Agory są nieco mniejsze. Ogółem wpływy zmalały o 29,8 proc. do 612,1 mln zł.

Przychody z biletów w kinach Helios poszły w dół o 56,5 proc. do 77,9 mln zł, ze sprzedaży barowej w kinach - o 56,1 proc. do 33,9 mln zł, a z usług poligraficznych - o 39,2 proc. do 22,3 mln zł.

Koszty 31 proc. w dół, gorsza rentowność

Grupa Agora wydatki operacyjne obniżyła znacząco mniej od spadku przychodów - w trzecim kwartale br. o 30,8 proc. do 197,3 mln zł. Procentowo najmocniej zmalały nakłady na reprezentację i reklamę (o 51,3 proc. do 9,3 mln zł), a kwotowo - na usługi obce (ze 106,8 do 68,9 mln zł), wynagrodzenia i świadczenia pracownicze (z 78,9 do 61,4 mln zł) oraz zużycie materiałów i energii i wartość sprzedanych towarów i materiałów (z 33 do 22,8 mln zł).

W konsekwencji pogorszyły się wyniki rentowności firmy. Zysk EBITDA zmalał z 47,4 do 33,2 mln zł, wynik operacyjny - z 8,3 mln zł zysku do 4,3 mln zł straty, a strata netto wzrosła z 3,1 do 9 mln zł. Przyczyniło się do tego także stosowanie przez Agorę nowego standardu rachunkowości MSSF 16, bez jego wpływu zysk EBITDA zmalał z 27,8 do 20,7 mln zł, a zysk netto - z 7,5 do 0,8 mln zł.

Natomiast marża EBITDA grupy Agora zwiększyła się z 16,2 do 17,2 proc.

W trzech kwartałach br. przy spadku przychodów sprzedażowych o 29,8 proc. do 612,1 mln zł koszty operacyjne firmy zmalały o 20,9 proc. do 689,3 mln zł, natomiast wyniki rentowności obciążyło m.in. 28,7 mln zł z odpisów, a poprawiło 10,7 mln zł ze sprzedaży nieruchomości i spółek.

Strata operacyjna w trzech kwartałach pogłębiła się rok do roku z 0,4 do 77,2 mln zł, zysk EBITDA zmalał ze 115,4 do 73,4 mln zł, a strata netto wzrosła z 13,1 do 97,2 mln zł.

Pod koniec września Agora poinformowała, że pozyskała innego typu finansowanie kredytowe: 65 mln zł kredytu w rachunku bieżącym i aneks do umowy w sprawie 35 mln zł limitu kredytowego. Natomiast sieć kinowa Helios otrzymała od dwóch banków 40 mln zł z kredytów.

Z końcem września z zarządu Agory odszedł Grzegorz Kania, został dyrektorem finansowym produkującej gry wideo spółki Huuuge. W zarządzie Agory jego obowiązki przejęła Anna Kryńska-Godlewska.

W czasie epidemii odejścia z Goldenline, sprzedaż Domiporta i Foodio Concepts

W kwietniu br. Agora ogłosiła zamiar przeprowadzenia zwolnień grupowych w swojej spółce zależnej Goldenline. Ostatecznie zdecydowano się na program dobrowolnych odejść, w ramach którego ze spółką pożegnało się 26 osób, 80 proc. jej zespołu. Na początku maja Agora zdecydowała się zakończyć wydawanie miesięczników „Avanti” i „Logo”, rozstając się z ich kilkunastoma współpracownikami.

W połowie czerwca Agora sprzedała firmie Auto Centrum z Krosna za 3,6 mln zł swoją spółkę zależną Domiporta kupioną 12 lat temu za 45 mln dolarów. Jednocześnie należąca do Agory firma Helios sprzedała spółkę Foodio Concepts, właściciela sieci gastronomicznych Papa Diego i Van Dog.

Koszty restrukturyzacji zatrudnienia w Goldenline i Domiporta wyniosły ok. 1,4 mln zł.

Agora skorzystała z tzw. tarczy antykryzysowej: obniżyła od kwietnia do września wszystkim pracownikom pensje i wymiar pracy o 20 proc., a połowę z pozostałych 80 proc. (do wysokości przeciętnego wynagrodzenia krajowego) pokrywał państwowy państwowy Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych.

Dołącz do dyskusji: Wpływy Agory zmalały o 34 proc. Mocno w dół Helios i Next Film, w górę sprzedaż „Gazety Wyborczej”

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
tw lolek
" Wpływy ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” w zeszłym kwartale wzrosły rok do roku o 3,4 proc. do 24,5 mln zł, a w trzech kwartałach br. - o 1,1 proc. do 72,8 mln zł. " .... te małe promile to nie są żadne kokosy. Ale chyba w sam raz na premie dla szefostwa. :)
0 0
odpowiedź
User
Niech tam
Sprzedaż gazety wyborczej cały czas spada i to dramatycznie a tu wpływy wzrosły, albo duża podwyżka ceny albo te magiczne wydania cyfrowe wciskane na siłę na uczelniach i uniwersytetach.
0 0
odpowiedź
User
top
niech wezmą kredyt...
0 0
odpowiedź