SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Agora po cichu wycofała się ze zmian. „Gazeta Wyborcza” znów z dodatkami lokalnymi

„Gazeta Wyborcza” (Agora) przywróciła trzynaście lokalnych dodatków. Przez ostatnie dwa lata informacje lokalne publikowane były w grzbiecie głównym. Jednak czytelnicy mieli problem by je znaleźć, co przyczyniało się do spadku sprzedaży dziennika.

„Wyborcza” przesuwała lokalne treści z dodatków do głównego grzbietu sukcesywnie od początku 2012 roku (więcej na ten temat). Jesienią 2012 roku z 21 lokalnych redakcji „GW” aż 13 straciło swoje wkładki.

 - Dzięki tym zmianom mogliśmy jeszcze bardziej skoncentrować się na intensywnym rozwijaniu naszych serwisów lokalnych, zarówno pod względem treści, jak i oferty dla reklamodawców -  tłumaczyła nam wówczas spółka. Agora zmniejszyła wtedy także zatrudnienie w oddziałach (redukcja ta była częścią zwolnień grupowych, które objęły w całej firmie 250 osób, dowiedz się więcej).

Niektórzy czytelnicy jednak źle zareagowali na tę zmianę i przestali sięgać po „GW”. Wydawca zrezygnował więc z tej kontrowersyjnej zmiany i od połowy października br. po cichu zaczął przywracać miejskie wkładki. Na początku listopada trzynaście  lokalnych wydań w osobnych grzbietach wróciło do głównej „Wyborczej”.

>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Dodatki odzyskały m.in. takie miasta jak Bydgoszcz, Płock, Zielona Góra, Rzeszów, Opole, Białystok, Częstochowa, Kielce, Toruń, Radom czy Szczecin. W zależności od dnia i wielkości oddziału miejskie wydania „GW” mają od czterech do szesnastu stron. Pracuje nad nimi do kilkunastu osób w każdej redakcji (nie zatrudniono nowych dziennikarzy).

Dlaczego wydawca „GW’ zdecydował się na przywrócenie dodatków? - Pozwala to na efektywniejsze zarządzanie układem treści w każdym wydaniu, ułatwia też proces przesyłania dziennika do druku oraz pozwala naszym czytelnikom szybko odnaleźć treści lokalne, których poszukują w "Gazecie Wyborczej" - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Nina Graboś, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Agory.

W sierpniu br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 170 058 egz. (dane ZKDP - więcej o sprzedaży dzienników).

Dołącz do dyskusji: Agora po cichu wycofała się ze zmian. „Gazeta Wyborcza” znów z dodatkami lokalnymi

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomasz
Hmm to może jeszcze odkryją, że to ciągłe popieranie gejów i aborcji tez normalnych ludzi do GW zniechęca... ;-)
0 0
odpowiedź
User
ANYSEMPO
ani mnie to ziębi ani mnie to grzeje - nie kupuję GW !!!!!
0 0
odpowiedź
User
PETER ARNETT NADAJE Z BAGDADU
Na pewno nie trafili w kontent albo zmaksymalizowali zyski, ewentualnie koszty i ebidta. Czyli korporacyjna NOWOMOWA. A po naszemu ta gazecina po prostu się sypie i idzie na dno. I oby jak najszybciej. I wszystko w temacie ;)
0 0
odpowiedź