SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Agora z optymizmem o rynku reklamowym w tym roku. „Realne jest osiągnięcie górnego pułapu tych prognoz”

O 5-7 proc. wzrosnąć mają wydatki reklamowe w 2024 roku – prognozuje Agora. - Na dzisiaj oczekujemy, że raczej będzie to w granicach siedmiu niż pięciu procent – mówił w środę prezes spółki Bartosz Hojka. Rynek ma rosnąć we wszystkich segmentach poza reklamą w prasie.

Bartosz Hojka, prezes spółka Agora (fot. materiały prasowe) Bartosz Hojka, prezes spółka Agora (fot. materiały prasowe)

W środę odbyła się telekonferencja dla dziennikarzy i analityków na temat wyników finansowych Agory w czwartym kwartale i całym 2023 roku.

Podsumowano też rynek reklamy w ubiegłym roku. - Rynek reklamowy prezentował się pozytywnie, jego wartość wzrosła o sześć procent w stosunku do czwartego kwartału 2022 roku, to powyżej górnej granicy widełek, dla której prognozowaliśmy dynamikę rynku reklamowego w 2023 roku – podkreślał prezes Agory Bartosz Hojka.

Rok temu spółka przewidywała, że w 2023 roku rynek reklamy urośnie o 2-4 proc. W sierpniu podniosła jednak te szacunki do 4-6 proc.

Spółka tradycyjnie przedstawiła swoje prognozy na temat rynku reklamowego w bieżącym roku. - Zakładamy dalszy wzrost rynku reklamowego w przedziale od pięciu do siedmiu procent oraz wzrost niemal wszystkich segmentów rynku oprócz reklamy w prasie – mówił Hojka.

Szacunki Agory mówią, że największy wzrost odnotuje reklama kinowa (9-14 proc.), a dalej: internetowa (5-8 proc.), zewnętrzna i radiowa (po 4-7 proc.) oraz telewizyjna (3-5 proc.). Spadek w segmencie prasa prognozowany jest na 5-8 proc.

- Biorąc pod uwagę, że jesteśmy już mądrzejsi o pierwsze dwa miesiące tego roku, dzisiaj wydaje się, że realne jest osiągnięcie górnego pułapu tych prognoz dla całego rynku reklamowego. Na dzisiaj oczekujemy, że raczej będzie to w granicach siedmiu niż pięciu procent – zaznaczył Hojka.

W środę członek zarządu Agory Wojciech Bartkowiak mówił też, że spółka nie jest zainteresowana kupnem wydawnictwa Polska Press. 

W czwartym kwartale ub.r. grupa Agora przy wzroście przychodów o prawie jedną trzecią zarobiła na czysto 50,9 mln zł. Po przejęciu Eurozetu skokowo zwiększyły się jej wyniki w pionie radiowym.

Dołącz do dyskusji: Agora z optymizmem o rynku reklamowym w tym roku. „Realne jest osiągnięcie górnego pułapu tych prognoz”

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
czerska
Facet się myli o prawie 20 procent, zwalnia kilkaset ludzi i śmie prognozować kolejny rok? Panie Hojka, do uczciwej roboty zapraszamy!
4 2
odpowiedź