Zakupy z AliExpress można odbierać w Paczkomatach, InPost ma umowę z Alibabą
W ramach umowy zawartej z Grupą Alibaba przez InPost polscy internauci będą mogli zakupy z serwisu AliExpress odbierać w Paczkomatach w całym kraju. W przypadku zamówień za ponad 5 dolarów przesyłka jest bezpłatna.
Nowa opcja jest dostępna od czwartku 21 listopada. Można z niej korzystać zarówno na platformie AliExpress, jak też w polskich sklepach internetowych.
To efekt umowy, w ramach której InPost stał się strategicznym partnerem AliExpress w Polsce.
- Obserwujemy bardzo dynamiczny wzrost polskiego rynku e-commerce – a jednym z naszych kluczowych priorytetów jest poprawa logistyki dla polskich klientów. InPost jest bardzo ceniony przez kupujących w internecie - a dzięki rosnącej sieci i infrastrukturze logistycznej jest naturalnym strategicznym partnerem dla AliExpress - komentuje Gary Topp, senior operation manager w AliExpress.
- Współpraca obu firm gwarantuje bezpieczną realizację dostawy bezpośrednio z Chin do wybranego Paczkomatu InPost w Polsce - co z całą pewnością zachęci nowych klientów do zakupów w AliExpress. Aż 52% kupujących w internecie deklaruje Paczkomaty® jako najczęściej wybieraną formę dostawy towaru, a aż 61% kupujących stwierdza, że możliwość odbioru w Paczkomacie w wachlarzu opcji dostaw e-sklepów najbardziej zachęca ich do zakupów przez internet - podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPostu.
- Nasze usługi idealnie odpowiadają na potrzeby użytkowników AliExpress - strategiczne partnerstwo z gigantem światowego rynku e-commerce to dla nas wielki sukces. Przewidujemy znaczne zwiększenie wolumenu obsługiwanych przez nas przesyłek, który i tak rośnie ponad dwukrotnie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Jesteśmy na to przygotowani – wciąż rozwijamy sieć Paczkomatów InPost, która liczy obecnie ponad 5000 urządzeń w całej Polsce - dodaje Brzoska.
AliExpress to najpopularniejsza zagraniczna platforma sprzedażowa w polskim internecie. Według badania Gemius/PBI w czerwcu z serwisu AliExpress.com skorzystało w naszym kraju 4,78 mln realnych użytkowników, a z jego aplikacji mobilnej - 3,9 mln.
Platforma należy do chińskiego koncernu Alibaba Group, który w drugim kwartale br. zanotował wzrost przychodów o 42 proc. do 16,7 mld dolarów i 2,7 mld dolarów zysku netto. Z serwisów firmy korzysta średnio 674 mln użytkowników w skali roku, w ciągu kwartału przybyło ich 20 mln.
We wrześniu zgodnie z zapowiedziami ze stanowiska prezesa Alibaba Group odszedł Jack Ma, zastąpił go Daniel Zhang, dotychczasowy dyrektor wykonawczy firmy.
W październiku br. InPost podpisał z Grupą LPP umowę, w ramach której w Paczkomatach można odbierać zakupy ze sklepu internetowego Reserved. W maju udostępnił pierwszych 30 BankoPaczkomatów pozwalających odbierać przesyłki realizowane przez InPost, a także realizować operacje finansowe w bankomatach należących do sieci Planet Cash.
Ponadto firma porozumiała się z właścicielami sieci Dino, Lidl, Kaufland i Auchan co do instalacji Paczkomatów tych sklepach.
InPost podkreśla, że z Paczkomatów korzystają często już nie tylko mieszkańcy dużych i średnich miast (tam ten wskaźnik wynosi odpowiednio 81 i 77 proc.), lecz także osoby wsi (71 proc.) i mniejszych miast (74 proc). Wśród osób w wieku 50-60 lat poziom takich wskazań wynosi 65 proc., a wśród tych powyżej 60 lat - 58 proc.
Dołącz do dyskusji: Zakupy z AliExpress można odbierać w Paczkomatach, InPost ma umowę z Alibabą
od dziś, jest w artykule