SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Haitong Bank radzi kupować akcje Allegro. „Produkty spożywcze mogą być czarnym koniem”

Analitycy Haitong Banku, w raporcie z 21 października rozpoczęli wydawanie rekomendacji dla Allegro od zalecenia "kupuj", z ceną docelową 29,2 zł.

We wtorek o godz. 9.05 kurs Allegro na GPW wynosił 20,01 zł. "Rozpoczynamy rekomendowanie dla Allegro od +kupuj+, z ceną docelową akcji na poziomie 29,2 zł. Trend cyfryzacji powinien w długim okresie wspierać organiczny wzrost rynku e-commerce w Polsce, jak i w całym regionie CEE” - napisano w raporcie.

"W krótszej perspektywie siła nabywcza konsumentów ze względu na wysokie ceny energii, inflację i stopy procentowe może znaleźć się pod presją, co wydaje się być głównym zmartwieniem dla wielu biznesów konsumenckich. Jednak w przypadku Allegro, niektóre z tych czynników mogą mieć pozytywny wpływ na działalność firmy. Allegro, jako biznes generujący przychody z prowizji, korzysta z faktu, że towary są sprzedawane po wyższych cenach. Ponadto około 80 proc. oferowanych przez Allegro produktów ma najniższą cenę, co może przyciągnąć kupujących szukających oszczędności. Uważamy, że kategoria produktów spożywczych może być czarnym koniem, jeżeli chodzi o potencjał wzrostu e-commerce w długim terminie, ponieważ jest to dziś kategoria nisko zcyfryzowana (w Polsce e-grocery <1 proc. handlu detalicznego vs. 9 proc. dla e-commerce)" - napisano w raporcie.

Zwolnienia w Shopee mają dać Allegro chwilę wytchnienia

"Konkurencja w e-handlu powinna być nadal duża. Jednak decyzja Shopee o zwolnieniu ok. 15 proc. polskich pracowników może przynieść chwilę wytchnienia, także dla Allegro. Poza ceną i wyborem produktów, kluczowym czynnikiem, na który zwracają uwagę klienci stała się logistyka. Dlatego doceniamy projekt One Box, ale uważamy też, że sieć 3 tys. paczkomatów (ok. 10 proc. udziału w rynku) nadal będzie uzależniać Allegro od zewnętrznych operatorów, zwłaszcza InPostu. Jednocześnie koszty dostawy są głównym czynnikiem erozji marży EBITDA w latach 2018-2022. Przejęcie Mall jest ważnym krokiem na drodze do międzynarodowej ekspansji Allegro i kopiowania modelu 3P w regionie CEE. Może być to jeden z kluczowych czynników kreujących wartość w długim terminie, ale też jedno z najistotniejszych ryzyk ze względu na silną pozycję głównego konkurenta - Alzę, która dominuje na rynkach CZ/SK i wydaje się mieć szersze aktywa logistyczne (w tym last mile)" - dodano.

Analitycy oceniają, że perspektywy dla rynku e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej są dobre. Obecne prognozy rynkowe pokazują CAGR polskiego rynku e-commerce w latach 2021-2027 na poziomie 12,5 proc. (dane PwC). Ich zdaniem niewykluczone jest, że zarówno krótko-, jak i średnioterminowa dynamika wzrostu rynku e-commerce może zaskoczyć na plus dzięki wyższej niż początkowo oczekiwano inflacji, która zwiększa wartość całości sprzedawanych dóbr oraz poszukiwaniu przez konsumentów tańszych towarów, które mogą znaleźć w sieci.

Poniżej 1 proc. handlu żywnością w internecie

Haitong Bank widzi ukryty potencjał wzrostu e-commerce w e-grocery. "W Polsce rynek spożywczy jest około 4x większy niż cały rynek e-commerce, ale jest bardzo słabo zcyfryzowany - e-grocery to mniej niż 1 proc. całego handlu detalicznego (podczas gdy e-commerce to około 9 proc. całego handlu detalicznego). Przyjęcie trendów cyfryzacyjnych wśród konsumentów spożywczych powinno głęboko wpłynąć na dynamikę całego rynku e-commerce. Rozwój e-grocery sprzyja lokalnym graczom e-commerce, takim jak Allegro, ponieważ większość produktów FMCG jest pozyskiwana lokalnie, podczas gdy elektronika, moda i inne produkty w większości pochodzą z Azji" - napisano.

W opinii analityków Haitong Banku, model biznesowy e-commerce oparty na tzw. lekkich aktywach "utył" głównie dzięki aktywom logistycznym, takim jak kurierzy, paczkomaty, czy centra fulfillmentowe.

"Uważamy jednak, że jest to nieunikniony proces, który będzie postępował, szczególnie patrząc na globalnych graczy e-commerce. Z planowaną siecią 3 tys. paczkomatów One Box w Polsce, Allegro będzie miało ok. 10 proc. udziału w rynku, co naszym zdaniem jest zbyt niskim wynikiem jak na lidera GMV. Ponadto sieć ostatniej mili Mall, licząca ponad 250 paczkomatów jest wyraźnie mniejsza od największego konkurenta - Alzy, która ma już około 2 tys. punktów, a do 2023 roku planuje 3 tys. W związku z tym spodziewamy się, że w przyszłości Allegro będzie dalej rozwijać sieć APM" - napisano.

Depesza jest skrótem rekomendacji. Pierwsza dystrybucja raportu, którego autorem jest Konrad Księżopolski, miała miejsce 21 października o godz. 8.30.

Od początku stycznia br. kurs giełdowy Allegro zmalał o ponad 45 proc.

Allegro z nowym prezesem i przejęciem za 900 mln euro

Z początkiem marca Allegro podwyższyło prowizję sprzedażową w prawie wszystkich kategoriach dla sprzedawców z kontami firmowymi. Tacy sprzedawcy płacą też więcej za dostawy Pocztą Polską i UPS w ramach Allegro Standard.

Z końcem sierpnia ze stanowiskami dyrektora Allegro.eu i prezesa Allegro pożegnał się Francois Nuyts, kierujący firmą od czterech lat. Obie funkcje obejął Roy Perticucci, wcześniej związany m.in. Amazonem i europejskimi strukturami Tesco.

Na początku kwietnia Allegro sfinalizowało, po uzyskaniu zgód regulatorów rynkowych, ogłoszone w listopadzie ub.r. przejęcie 100 proc. udziałów firm Mall Group i WE|DO CZ działających w Czechach, na Słowacji, Węgrzech, w Słowenii i Chorwacji. Sprzedającymi byli PPF, EC Investments i Rockaway Capital, a kwota transakcji wyniosła 876 mln euro za Mall Group i 14 mln euro za WE|DO CZ.

Z końcem czerwca zamknięto należącą do Mall Group platformę Mall.pl, a na początku sierpnia Allegro uruchomiło czeską wersję językową swojej platformy.

W pierwszej połowie br. grupa Allegro przy wzroście wpływów o 18,8 proc. do 2,99 mld zł zanotowała wzrost wydatków operacyjnych o 41,2 proc., głównie wskutek o połowę wyższych kosztów dostaw. Rentowność obniżyły straty przejętych w kwietniu br. Mall Group i WE|DO CZ, w konsekwencji w drugim kwartale br. wynik netto grupy Allegro zmalał rok do roku z 259,9 mln zł zysku do 63,5 mln zł straty.

Dołącz do dyskusji: Haitong Bank radzi kupować akcje Allegro. „Produkty spożywcze mogą być czarnym koniem”

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Nick
Skoro produkty spożywcze mogą być czarnym koniem to chyba chodzi o kabanosy
0 0
odpowiedź
User
drgonzo78
Czyli należy sprzedawać
0 0
odpowiedź
User
z-branży
Skoro po 2 kwartałach Allegro ma wzrost sprzedaży na poziomie 50% wzrostu inflacji w Polsce, to oznacza, że faktycznie ma spadek sprzedaży i nikt o zdrowych zmysłach akcji takiego biznesu z poważnymi kłopotami nie kupi
0 0
odpowiedź