SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Amazon wprowadza w Polsce programy Brand Registry i Project Zero. Pomogą w walce z podróbkami

Amazon uruchomił w Polsce programy Brand Registry i Project Zero, które mają wspierać ochronę marek i walczyć z podróbkami. Brand Registry udostępnia firmom narzędzia do ochrony ich własności intelektualnej. Z kolei Project Zero pozwala producentom na samodzielne usuwanie z Amazona ogłoszeń o podróbkach.

Od początku marca 2021 r. działa w Polsce lokalna wersja Amazona. Na platformie oferowanych jest ponad 100 mln produktów, a dostawy są realizowane przez InPost, DHL i Pocztę Polską.

Ochrona polskich marek

Niedawno Amazon poinformował, że w 2020 r. na platformie zablokowano sprzedaż 10 mld produktów nie spełniających norm. W tym samym okresie z serwisu wycofano ponad 2 mln towarów stanowiących podróbki, zaś Amazon wydał kwotę przekraczającą 700 mln dolarów na walkę z oszustwami.

W raporcie Amazon zapewnił, że oferuje kilka różnych rozwiązań, których zadaniem jest wsparcie firm w walce z podróbkami. Teraz koncern uruchomił w Polsce programy Brand Registry i Project Zero. Dzięki nim właściciele marek chronionych prawem autorskim, sprzedający na Amazon, mogą w łatwy sposób chronić je przed naruszeniami.

Czytaj także: Amazon nie zapłacił ani centa podatku CIT w Europie mimo rekordowych przychodów

Amazon zapewnia, że oferuje im szereg narzędzi, w tym formularz rejestracyjny Brand Registry (SSR), raport o naruszeniach (RAV), historię zgłoszeń, samoobsługowe narzędzie do usuwania podróbek Project Zero oraz wsparcie w postaci obsługi klienta Brand Registry.

Brand Registry

Jak wyjaśnia Amazon celem programu Brand Registry jest ochrona właścicieli zarejestrowanych znaków towarowych przed działalnością nieuczciwej konkurencji.

Każdy właściciel marki może dołączyć do prowadzonego przez Amazon rejestru. W ten sposób zyskuje dostęp do oferowanych przez firmę narzędzi służących ochronie marki i własności intelektualnej, a także umożliwiających efektywne zarządzanie nimi partnerom sprzedającym produkty na Amazon.

Amazon informuje, że Brand Registry to bezpłatna usługa, z której do tej pory skorzystało ponad 500 tys. firm. Dzięki niej mogą one zgłaszać naruszenia swoich praw, a także dbać o prawdziwość informacji podawanych przy oferowanych przez nich produktach, umożliwiając klientom dokonanie bardziej świadomego zakupu. Firma podaje, że marki wchodzące w skład rejestru odnotowują i zgłaszają średnio o 99 proc. mniej domniemanych naruszeń niż przed jego uruchomieniem.

- Robiąc zakupy na Amazon nasi klienci chcą mieć pewność, że produkt, który otrzymają będzie oryginalny, niezależnie od tego czy kupują go bezpośrednio od Amazon czy też od jednego z milionów sprzedawców zewnętrznych, oferujących towary na naszej stronie – zaznacza w komunikacie Mourad Taoufiki, country manager Amazon Polska. - Chcemy, aby nasze serwisy były bezpiecznymi miejscami do robienia zakupów. Z tego powodu wzmacniamy pozycję marek poprzez takie programy jak Brand Registry, który chroni marki, czy Project Zero, samoobsługowe narzędzie, które pozwala właścicielom praw autorskich na usuwanie podrobionych produktów bezpośrednio z naszych sklepów. Dokładnie badamy każde zgłoszenie dotyczące potencjalnych podróbek, i jeśli okaże się zasadne usuwamy przedmiot, trwale rozwiązujemy umowę ze sprzedawcą oraz podejmujemy działania prawne lub w stosownych przypadkach współpracujemy z organami ścigania.

Project Zero  

Drugim programem udostępnionym w Polsce przez Amazona jest Project Zero. Umożliwia on firmom wspieranie działań na rzecz całkowitego wyeliminowania handlu podróbkami.

Czytaj także: Polskie centra Amazona: wpływy 64 proc. w górę, 2,8 tys. pracowników więcej

W tym celu program wykorzystuje stosowaną przez Amazon technologię uczenia maszynowego w połączeniu z posiadaną przez przedsiębiorców wiedzą o ich własności intelektualnej.

Przy pomocy dostępnego w ramach Project Zero narzędzia do usuwania podróbek, każdy z ponad 18 tys. należących do programu sprzedawców może samodzielnie usunąć podrobiony produkt z Amazona. Jednocześnie informacja o usunięciu produktu każdorazowo trafia do zautomatyzowanego systemu zabezpieczeń, umożliwiając eliminowanie podobnych ofert w przyszłości.

Wirtualnemedia.pl dowiedziały się, że w Polsce na razie nie będzie oferowany przez Amazona program o  nazwie Transparency, który umożliwia producentom oznaczanie ich artykułów za pomocą kodów QR. Dzięki temu kupujący podczas odbioru przesyłki może sprawdzić czy nabył oryginalny produkt. Liczba partnerów biznesowych Amazona korzystających z Transparency zwiększyła się rok do roku z 10 do 15 tys.

 

Dołącz do dyskusji: Amazon wprowadza w Polsce programy Brand Registry i Project Zero. Pomogą w walce z podróbkami

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
antek
Super, tego było nam trzeba. Będzie można kupić torebkę Czanel Gabbana za 4000 zł, a nie 150 zł.
To na pewno wynagrodzi wszystkim brak płacenia podatków i sikanie kurierów w butelki po Coli.
0 0
odpowiedź
User
TakaPrawda
Dla osób, które planują coś kupić na Amazonie przypominam, że ta firma nie płaci podatków a wy szaraczki musicie. Dwa razy zastanówcie się zanim wspomożecie swoimi pieniędzmi Amazona.
0 0
odpowiedź
User
hehe
Dla osób, które planują coś kupić na Amazonie przypominam, że ta firma nie płaci podatków a wy szaraczki musicie. Dwa razy zastanówcie się zanim wspomożecie swoimi pieniędzmi Amazona.


nie płaci, bo biedulka zysków "nie ma" i pieniążków, ale MGM za 9 miliardów zielonych kupuje....
0 0
odpowiedź