Amazon kupuje Zappos
Amazon.com za 928 milionów dolarów kupi zajmujący się sprzedażąbutów przez internet serwis Zappos.com.
W środę obie strony poinformowały o transakcji, która będzienajwiększym przejęciem w historii Amazon.
Uruchomiony 10 lat temu Zappos zyskał sobie sporą popularność,m.in. dzięki wprowadzeniu korzyści dla kupujących takich jakdarmowe wysyłki i zwroty czy spersonalizowany serwis.
Z kolei Amazon bez powodzenia próbował wejść na terenzdominowany przez Zappos, uruchamiając w 2007 roku oddzielnąwitrynę Endless.com, na której sprzedawał buty i damskie torebki. Zdanych firmy badawczej comScore wynika, że w czerwcu Zapposzanotował 4,5 miliona odwiedzin, w porównaniu do zaledwie 770tysięcy w przypadku Endless.com.
Po sfinalizowaniu transakcji, które planowane jest na jesieńbieżącego roku, skład zespołu kierowniczego Zappos pozostanie bezzmian, a serwis zachowa swoją markę i będzie funkcjonował jakoniezależny oddział Amazon. Obecnie Zappos zatrudnia ponad 1,3 tys.pracowników, a na składzie ma ponad 3 miliony par butów, damskichtorebek, elementów odzieży i akcesoriów od 1.136 marek.
Dołącz do dyskusji: Amazon kupuje Zappos