AmRest może sprzedać markę Chłopskie Jadło, jeśli przejmie Sfinksa
AmRest uważa, że marka Chłopskie Jadło, której właścicielem stałby się po ewentualnym przejęciu spółki Sfinks, nie pasuje do jego portfolio i w razie akwizycji Sfinksa rozważy jej sprzedaż, wynika z informacji Domu Maklerskiego PKO BP.
Chłopskie Jadło to restauracje typu premium, specjalizujące się w tradycyjnej kuchni polskiej. Druga marka należąca do spółki Sfinks to Sphinx - sieć restauracji casual dining.
"Zdanie AmRestu może budzić zdziwienie. Poprzez Chłopskie Jadło spółka może zaistnieć w segmencie premium. Dodatkowo, Chłopskie Jadło ma już w miarę ugruntowaną pozycję na rynku, choć w niedalekiej przyszłości będzie się zmagać z konkurencją w postaci Polskiego Jadła" - ocenił Marcin Sójka, analityk DM PKO BP, w czwartkowym raporcie.
Pod koniec maja AmRest, spółka zależna Amrest Holdings N.V., stała się posiadaczem akcji Sfinks Polska, stanowiących powyżej 5% w kapitale zakładowym i w głosach na walnym zgromadzeniu tej spółki. Z ówczesnych wypowiedzi dyrektora operacyjnego AmRestu wynikało, że spółka ta jest zainteresowana włączeniem Sfinksa do swojej grupy.
Według informacji z końca ub. roku, Sfinks Polska zarządzało siecią 101 restauracji "Sphinx" zlokalizowanych w całej Polsce, siecią 9 restauracji "Chłopskie Jadło" oraz 3 restauracji kuchni chińskiej "Wook".
Grupa Amrest Holdings miała 13,64 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2008 roku wobec 13,28 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 243,02 mln zł wobec 177,60 mln zł rok wcześniej.
Spółka Sfinks miała 1,57 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2008 roku wobec 2,80 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 50,89 mln zł wobec 41,32 mln zł rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: AmRest może sprzedać markę Chłopskie Jadło, jeśli przejmie Sfinksa