SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Animacje będą zapowiadać reklamy na Pintereście

Serwis Pinterest przedstawił nowy format reklamowy Cinematic Pins, który pozwala marketerom na prezentowanie krótkich animacji zapowiadających dłuższe reklamy wideo. - Najważniejsze, że odbiorcy przekazu mają nad nimi pełną kontrolę - podkreśla Tim Kendall z Pinteresta.

Choć Pinterest zaprezentował Cinematic Pins teraz, to zamierza oddać to narzędzie w ręce reklamodawców w lecie br. Będzie ono dostępne wyłącznie w mobilnej aplikacji.

Nowy produkt pozwala markom na tworzenie krótkich animacji, które reagują na ruch wykonany przez użytkownika podczas przeglądania jego tablicy w serwisie. Przy przewijaniu w dół i w górę konkretny obraz porusza się przyciągając uwagę użytkownika. Z kolei po kliknięciu na niego odtwarzana jest filmowa reklama, jednak domyślnie głos w niej jest wyłączony.

W rozmowie z serwisem Marketing Land Tim Kendall, dyrektor ds. monetyzacji Pinteresta podkreśla, że Cinematic Pins to znaczne lepsze rozwiązanie od reklam wideo z funkcją autoplay. - Stosowane obecnie reklamy wideo z funkcją autoodtwarzania są przez użytkowników często odbierane jako agresywne i irytujące - zaznacza Kendall. - Natomiast Cinematic Pins z jednej strony pozwalają odbiorcom na zachowanie pełnej kontroli nad wyświetlanym przekazem, z drugiej zaś pozwalają markom na zaprezentowanie ciekawych treści.

Pinterest podkreśla, że pierwsze testy nowego rozwiązania potwierdziły jego pozytywny odbiór przez użytkowników. Na razie do prób Cinematic Pins zostało zaproszonych kilka marek, między innymi Banana Republic, Gap, L’Oreal, Nestle, Unilever i Visa.

Według danych GlobalWebIndex w ub.r. Pinterest zanotował wzrost aktywnych użytkowników o 97 proc. wyprzedzając pod tym względem wszystkie inne serwisy społecznościowe (więcej informacji tutaj). Obecnie liczbę internautów korzystających z Pinteresta szacuje się na ponad 70 mln., z czego 80 proc. to kobiety.

Dołącz do dyskusji: Animacje będą zapowiadać reklamy na Pintereście

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl