SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Zmalał wzrost sprzedaży na Answear.com. Firma narzeka na słaby popyt i ciepły wrzesień

Według wstępnych danych w trzecim kwartale br. przychody sprzedażowe Answear.com zwiększyły się rok do roku o 16,7 proc. do 272,6 mln zł. To dużo niższa dynamika niż w pierwszym półroczu. - Trudne warunki makroekonomiczne notowane we wskaźnikach sprzedaży detalicznej spowodowały, że otoczenie rynkowe dla branży fashion stało się bardzo wymagające - przyznaje zarząd spółki.

W pierwszych trzech kwartałach br. szacunkowe wpływy sprzedażowe Answear.com sięgnęły 827 mln zł. To 36,1 proc. więcej niż rok wcześniej.

W pierwszym kwartale wpływy wzrosły rok do roku o 55,2 proc. do 271,14 mln zł, w drugim - o 44,4 proc. o 285,27 mln zł, natomiast w trzecim - według wstępnych danych - dynamika wyniosła już tylko 16,7 proc.

Z kolei sprzedaż internetowa spółki w zeszłym kwartale zwiększyła się rok do roku o 13,5 proc. do 276,3 mln zł, a w trzech kwartałach nastąpił wzrost o 36,2 proc. do 607,2 mln zł (to wstępne dane).

Wyniki Answear.com poniżej planów

W komunikacie Answear.com przyznano, że przychody sprzedażowe w minionym kwartale były „poniżej założonych planów” i zdaniem zarządu „będą mieć przełożenie na rentowność spółki w tym okresie”.

Z czego to wynika? - Trudne warunki makroekonomiczne notowane we wskaźnikach sprzedaży detalicznej spowodowały, że otoczenie rynkowe dla branży fashion stało się bardzo wymagające, a spowolnienie i słabnący popyt konsumencki, którego pierwsze oznaki Spółka zaobserwowała już w ostatnich tygodniach czerwca, widoczne były w całym trzecim kwartale br. - uzasadnia zarząd Answear.com.

Zaznacza, że w pierwszym półroczu firma osiągnęła sprzedaż powyżej planów, „czego efektem było wejście w okres letnich wyprzedaży z dobrze odsprzedaną kolekcją SS23 (wiosna-lato 23 - przyp.), a w konsekwencji z niskim poziomem zapasów”. - Mniejsza presja na wyprzedaż poniżej zakładanej marży spowodowała, że Spółka nie angażowała się w udział w agresywnej wojnie cenowej mającej miejsce w tym okresie, ze względu na działanie konkurencji - dodano.

Answear.com przypomina, że w trzecim kwartale ub.r. osiągnęła wysokie wyniki, czego efektem są „niższe dynamiki wzrostu w 3Q 2023 w porównaniu do dynamik rdr zanotowanych w poprzednich kwartałach bieżącego roku”.

Zaszkodziły także pogoda i dyrektywa Omnibus

Władze spółki zwracają też uwagę na ciepłą pogodę we wrześniu. - Przedłużające się lato i wyjątkowo ciepły wrzesień zarówno w Polsce jak i w pozostałych krajach, na których Answear prowadzi działalność, spowodowały realizację sprzedaży wyraźnie poniżej zakładanych celów: klienci w tym miesiącu nie wykazywali już zainteresowania kolekcją letnią, a potrzeba zakupów kolekcji jesiennej została odroczona w czasie - opisano.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Niekorzystnie na sprzedaż wpłynęły również obowiązujące od stycznia br. przepisy w sprawie oznaczania promocji cenowych wynikającej z unijnej dyrektywy Omnibus. Zdaniem zarządu w konsekwencji takie promocje są postrzegane przez klientów jako mniej atrakcyjne.

- Sprzedaż w internecie polega na stopniowym i kilkukrotnym obniżaniu ceny w czasie sezonu, natomiast wynikająca z dyrektywy omnibus informacja o procentowej obniżce aktualnej ceny promocyjnej produktu względem ostatniej najniższej ceny w okresie 30 dni nie jest tak silnym motywatorem do podjęcia decyzji zakupowej, jak stosowana wcześniej informacja o przecenie względem tzw. ceny pierwszej - stwierdzono.

W lutym br. Answear.com uzgodnił warunki przejęcia marek Sneakerstudio oraz PRM sprzedających m.in. obuwie i odzież luksusową. Wartość transakcji wyniesie maksymalnie 18,85 mln zł, spółka ma zapłacić swoimi nowo wyemitowanymi akcjami. W komunikacie Answear.com stwierdził, że w zeszłym kwartale marka PRM realizowała zakładane budżety, z wyjątkiem września, kiedy „niższy popyt kształtowany był przez warunki pogodowe”.

Na początku środowej sesji giełdowej, po publikacji wstępnych danych z trzeciego kwartału, akcje Answear.com taniały o ok. 3,7 proc. Przy kursie 28,20 zł kapitalizacja spółki wynosi 503,2 mln zł.

Przez minione 12 miesięcy jej akcje zdrożały o 52 proc., przy czym są poniżej poziomu z debiutu giełdowego na początku 2021 roku.

Dołącz do dyskusji: Zmalał wzrost sprzedaży na Answear.com. Firma narzeka na słaby popyt i ciepły wrzesień

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl