SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

AOL kupiło Tacodę

AOL - internetowy oddział koncernu Time Warner Inc. - chcezwiększyć swoją obecność na rynku internetowej reklamy poprzezzakup firmy Tacoda Inc., specjalizującej się w dostarczaniu reklamna podstawie zachowań użytkowników w sieci.

Jak poinformowały obie firmy, technologia stosowana przez Tacodę(tzw. "behavioral targeting"), będzie świetnym uzupełnieniem usługAOL na rynku reklamy online. Reklamodawcy korzystający z usługTacody mogą docierać ze swoim przekazem do określonych grupodbiorców, na podstawie stron jakie odwiedzają w sieci. WedługeMarketera, rynek tego typu reklam będzie wart 3,8 miliarda dolaróww 2011 roku, w porównaniu do 350 milionów dolarów w rokuubiegłym.

Szczegóły finansowe transakcji nie zostały ujawnione, ale jakinformują zaznajomione ze sprawą źródła, AOL zapłaciło za Tacodę275 milionów dolarów.

Mająca swoją siedzibę w Nowym Jorku Tacoda powstała w 2001 roku,obecnie zatrudnia około 100 osób. W jej sieci reklamowej znajdujesię ponad 4 tysiące internetowych stron. Wśród klientów firmy sąm.in. Coca-Cola, Bank of America i General Motors.

Zakup AOL jest kolejnym na rynku internetowej reklamy. Googlekupiło za 3,1 miliarda dolarów DoubleClick, Mirosoft za 6 miliardówdolarów aQuantive, a Yahoo za 680 milionów dolarów Right Media.Również AOL wcześniej nie próżnowało. W tym roku kupiło ono firmyThird Screen Media i AdTech AG, w ubiegłym Lightningcast, a przedtrzema laty Advertising.com.

Dołącz do dyskusji: AOL kupiło Tacodę

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl