Apple porządkuje App Store, usunął z oferty ponad 47 tys. aplikacji
Według danych firmy analitycznej Sensor Tower w październiku Apple usunął ze swojego sklepu App Store ponad 47 tysięcy aplikacji mobilnych. To ponad trzy razy więcej niż wynosiła miesięczna średnia. Prawie jedna trzecia wycofanych programów to gry.
We wrześniu br. Apple zapowiedział deweloperom aplikacji, że rozpocznie masową akcję usuwania wszystkich aplikacji, które od dawna nie były aktualizowane, nie posiadają bieżących recenzji i przewodników, nie spełniają warunków regulaminu lub nie oferują tych funkcji, których oczekują użytkownicy.
Swoje zapowiedzi Apple zrealizował w październiku br. Według danych opublikowanych przez firmę analityczną Sensor Tower koncern usunął wówczas ze sklepu App Store 47,3 tys. aplikacji. To o 3,4 razy więcej niż zazwyczaj - w prowadzonym na bieżąco procesie weryfikacji programów Apple usuwa zwykle co miesiąc ok 14 tys. programów.
Według statystyk największy odsetek, bo 28 proc. usuniętego oprogramowania stanowiły gry, w następnej kolejności (8,99 proc.) inne aplikacje o charakterze rozrywkowym, a także książki - 8,96 proc.
Analizy wskazują, że ponad połowa usuniętych programów z App Store nie była aktualizowana od maja ub.r., a ponad 25 proc. od listopada 2013 r.
Obecnie w bazie App Store są zgromadzone ponad 2 mln rozmaitych aplikacji, a każdego tygodnia pojawia się ok. 100 tys. nowych programów lub nowych wersji aplikacji oferowanych już wcześniej w sklepie. Według szacunków Sensor Tower do 2020 r. liczba programów w App Store może przekroczyć 5 mln.
Dla Apple aplikacje, a szczególnie gry mobilne stają się coraz ważniejszym segmentem biznesowym. Przykładem może być gra „Pokemon Go”, która według analityków w ciągu dwóch lat wygeneruje dla Apple przychody na poziomie 3 mld dol. Sukcesem może się też okazać zapowiedziana na 15 grudnia br. gra „Super Mario Run”, która ma się pojawić na razie na wyłączność w ofercie App Store.
Dołącz do dyskusji: Apple porządkuje App Store, usunął z oferty ponad 47 tys. aplikacji