Azja i Pacyfik zyskuje na rynku sprzedaży online, traci Europa
W 2013 roku region Azji i Pacyfiku zdobędzie pozycję lidera na globalnym rynku e-commerce. Spada udział Ameryki Północnej i Europy Zachodniej.
Firma eMarketer szacuje, że w bieżącym roku 33,4 proc. globalnego przychodu ze sprzedaży online będzie pochodzić z Ameryki Północnej. Oznacza to spadek w porównaniu z rokiem 2011 (35,6 proc.) i 2010 (38,1 proc.). O 2,5 pkt. proc. wobec 2010 roku, do 26,2 proc., ma zmniejszyć się także udział Europy Zachodniej.
Głównym tego powodem jest rosnący udział regionu Azji i Pacyfiku, który ma w przyszłym roku sięgnąć 34 proc. (+8 pkt. proc. wobec 2010 r.). Wówczas pozycję lidera straci Ameryka Północna (region Azji i Pacyfiku wyprzedził Europę Zach. w 2011 r.).
Dołącz do dyskusji: Azja i Pacyfik zyskuje na rynku sprzedaży online, traci Europa