Bank Handlowy liczy na dalszy rozwój detalu w 2007 roku
Bank Handlowy oczekuje dalszego rozwoju bankowości detalicznej w tym roku. Bank zaproponuje już w tym półroczu nowe produkty i będzie nadal rozwijał sieć oddziałów.
Powiedział w środę prezes banku Sławomir Sikora.
"Oczekujemy, że 2007 rok będzie rokiem dalszej ekspansji detalicznej banku" - powiedział Sikora podczas konferencji prasowej.
Prezes przypomniał, że do 2009 roku ponad połowa przychodów będzie pochodzić z bankowości detalicznej.
"W czwartym kwartale wszystkie części banku zaczęły współgrać w bardzo dobry sposób. Większość wyników operacyjnych wygląda lepiej kwartał do kwartału z wyjątkiem wyniku odsetkowego" - powiedział też Sikora.
W IV kw. wynik z tytułu prowizji wyniósł 171 mln zł wobec 157 mln zł rok wcześniej. Przychody z tytułu odsetek spadły do 254 mln zł wobec 259 mln zł rok wcześniej.
Koszty działania banku spadły do 356 mln zł z 365 mln zł rok wcześniej.
Na koniec ub. roku udział bankowości detalicznej w wyniku brutto wyniósł 21% wobec 10% rok wcześniej, bankowości korporacyjnej spadł do 77% wobec 90% w 2005 roku. CitiFinancial posiada natomiast 2% udziału w wyniku na koniec 2006 r.
Zysk brutto całego banku w IV kw. wzrósł do 204 mln zł wobec 161 mln zł rok wcześniej. W IV kw. sektor bankowości detalicznej zanotował zysk brutto wysokości 53 mln zł, 203% więcej, niż rok wcześniej. Zysk brutto CitiFinancial wzrósł do 6 mln zł w IV kw. wobec 3 mln zł rok wcześniej.
Od stycznia bank oferuje kredyt hipoteczny dla klientów detalicznych, a jeszcze w tym miesiącu bank zaproponuje konto hipoteczne.
W połowie roku bank wprowadzi usługi maklerskie dla klientów detalicznych we współpracy z Domem Maklerskim Banku Handlowego.
Bank zamierza w tym roku jeszcze aktywniej sprzedawać produkty dla klientów CitiFinancial - pożyczkę hipoteczną i karty kredytowe.
Prezes zapowiedział także na ten rok rozwój kart co-brandowych, wprowadzenie wielofunkcyjnej przeźroczystej karty kredytowej oraz rachunku oszczędnościowego.
Na koniec roku liczba placówek banku wyniosła 236 odziały (wzrost o 6 w porównaniu z III kw. 2006 r.) w tym 111 CitiFinancial, 86 oddziałów sektora bankowości detalicznej oraz 39 oddziałów dla klientów korporacyjnych.
Sikora powiedział, że chce, aby każdy oddział obsługiwał klientów z różnych segmentów i m.in. w ten sposób uzyskiwał efekty synergii pomiędzy segmentem detalicznym i korporacyjnym. W tym roku powstaną także oddziały w firmach, które są klientami banku.
Zysk brutto sektora bankowości komercyjnej i inwestycyjnej wzrósł do 146 mln zł, tj. o 5 mln zł w porównaniu z IV kw. 2005 roku.
W IV kw. bank uczestniczył m.in. w finansowaniu przejęcia litewskiej rafinerii Możejki przez PKN Orlen na łączną kwotę 1,6 mld euro. Był także organizatorem finansowania dla Ciechu zakupu Organiki Sarzyny. Udział banku wyniósł 65 mln zł.
W segmencie klientów korporacyjnych bank będzie rozwijał m.in. platformę internetową dla zawierania przez klientów MSP transakcji walutowych w czasie rzeczywistym OnLine Trading.
Sikora powiedział, że zarząd nie podjął jeszcze decyzji w sprawie podziału zysku za 2006 rok. "Zdecydujemy o tym w ciągu kilku tygodni" - dodał.
W ubiegłym roku Bank Handlowy przeznaczył na dywidendę 470,4 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Bank Handlowy liczy na dalszy rozwój detalu w 2007 roku