Klienci Banku Pekao mogą zrobić już przelewy na numer telefonu Blik
Bank Pekao udostępnił klientom możliwość wykonywania przelewów na telefon Blik. To dziewiąty bank objęty usługą.
Aby korzystać z przelewów na numer telefonu Blik, użytkownik musi powiązać ten numer ze swoim rachunkiem bankowym – robi to w aplikacji bankowości mobilnej. Informacja trafia do systemu Blik. Dzięki niej, gdy inny użytkownik Blika chce wysłać przelew na numer telefonu, jego bank może sprawdzić w systemie Blik, na jaki numer rachunku ma wykonać przelew.
Pieniądze trafiają na konto odbiorcy niemal natychmiast – nawet jeśli nadawca przelewu ma konto w innym banku niż jego odbiorca.
Przelewy na numer telefonu Blik krok po kroku
Jak zrealizować przelew na numer telefonu Blik? Po uruchomieniu aplikacji mobilnej banku należy wybrać „Przelew na telefon Blik”, następnie z książki kontaktów trzeba wybrać osobę, której mają być przekazane pieniądze (za pierwszym razem aplikacja mobilna banku poprosi o dostęp do kontaktów zapisanych w telefonie) lub po prostu wpisać jej numer telefonu.
Użytkownik wybierając odbiorcę przelewu z listy kontaktów widzi, czy dana osoba również korzysta z tej funkcji i może otrzymać przelew na numer telefonu Blik. Dalej po wpisaniu kwoty i tytułu przelewu wystarczy zatwierdzić go PIN-em aplikacji mobilnej. Już po chwili odbiorca przelewu będzie miał pieniądze na swoim koncie.
W pierwszych trzech kwartałach tego roku użytkownicy zrealizowali blisko 11 milionów transakcji na numer telefonu Blik. Z usługi mogą korzystać klienci Alior Banku, Banku Millennium, Credit Agricole, Getin Banku, ING Banku Śląskiego, mBanku, PKO Banku Polskiego i Santander Banku.
W III kwartale 2019 roku użytkownicy wykonali 56,6 mln transakcji Blikiem. Od początku roku było ich razem 146 mln. Blik jest najpopularniejszy w e-commerce, rośnie jednak także liczba operacji w tradycyjnych terminalach płatniczych.
Dołącz do dyskusji: Klienci Banku Pekao mogą zrobić już przelewy na numer telefonu Blik