Bankowość internetowa
Raiffeisen Bank Polska S.A. rozszerza ofertę elektronicznych kanałów dostępu do rachunków o bezpłatny system bankowości internetowej
Raiffeisen Bank Polska S.A. uruchomił bankowość internetową dla klientów indywidualnych. System "Raiffeisen on-line" umożliwia szybki i bezpieczny dostęp do usług bankowych, a jego rozbudowana funkcjonalność pozwala na dokonywanie szeregu operacji bankowych w prosty sposób i przy minimalnych wymaganiach sprzętowych. Korzystanie z systemu i dokonywanie wszelkich transakcji jest całkowicie bezpłatne i jest możliwe 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu.
Kładąc duży nacisk na zapewnienie bezpieczeństwa transakcji internetowych, bank przygotwał między innymi specjalną animowaną aplikację, która w prosty sposób pokazuje klientom na co trzeba zwrócić szczególną uwagę przy korzystaniu z systemu, aby dokonywane operacje przebiegły bez zakłóceń.
"Raiffeisen Bank ma bardzo dobre zabezpieczenia systemowe i naszym klientom możemy zagwarantować pełne bezpieczeństwo transakcji. Jednak powinniśmy im również przypomnieć o zachowaniu ostrożności i uświadomić, że każdy użytkownik Internetu musi przestrzegać pewnych zasad, aby wyeliminować ryzyko przechwycenia jego danym np., przez hakerów. Nie możemy zabezpieczyć wszystkich komputerów, z których korzystają nasi klienci, ale możemy im pokazać, co należy robić, aby nikt nie mógł ingerować w dokonywane przez nich operacje bankowe" - powiedział Mariusz Kaczmarek, dyrektor Departamentu Informatyki w Raiffeisen Bank Polska S.A.
Każdy klient, który zdecyduje się korzystać z Raiffeisen on-line, otrzyma dostęp do pełnego pakietu informacji i wskazówek, które pozwolą całkowicie "uszczelnić' wymianę informacji z bankiem. Niewątpliwym atutem systemu jest to, że cała komunikacja jest kodowana - to skutecznie chroni dane.
"Dotychczas zdarzało się, że hakerzy wykorzystywali nieostrożność użytkowników bankowości internetowej i przejmowali kontrolę nad ich transakcjami np. przekierowując ich na strony www imitujące oryginalne witryny banków. Banki nie mają wpływu na bezpieczeństwo, jeśli nadużycia dokonywane są niejako poza systemem, (np. wskutek złamania zasad bezpieczeństwa przez samego klienta), ale z pewnością mogą mieć wpływ na poziom wiedzy użytkowników na temat podstawowych reguł postępowania. Raiffeisen chce właśnie przyjąć na siebie odpowiedzialność za edukowanie użytkowników naszego systemu i dostarczyć im dokładnych informacji, jak zabezpieczyć się przed internetowymi włamywaczami" - informuje Mariusz Kaczmarek.
Klienci Raiffeisen on-line mogą przez Internet uzyskać informacje o rachunkach (lista + szczegóły), wydrukować historię operacji na kontach z ostatnich 3 miesięcy, realizować dowolne przelewy (wewnętrzne, zewnętrzne, predefiniowane) z datą bieżącą, sprawdzić listę przelewów odroczonych/zleceń stałych. System zapewnia pełną obsługę rachunku karty kredytowej i drukowanie jego historii. Przez Internet klient może także zmienić hasło dostępu do systemu i zmówić kontakt telefoniczny z przedstawicielem banku.
"Bankowość internetowa nie jest już niczym nowym, ale stanowi wygodny kanał dostępu do rachunków i chcąc zapewnić klientom wybór sposobu komunikacji z bankiem musimy mieć ją w swojej ofercie. Nie była to jednak dla nas nigdy priorytetowa usługa i zdecydowaliśmy się na jej wprowadzenie dopiero po całkowitej modernizacji naszego systemu bankowego. Nasi klienci już wcześniej mogli korzystać bezpłatnie z dostępu do kont drogą elektroniczną, np. poprzez automatyczne centrum telefoniczne lub dzięki specjalnej aplikacji w telefonie komórkowym. Korzystanie z bankowości Interentowej będzie również całkowicie bezpłatne" - powiedział Artur Maliszewski, wiceprezes zarządu Raiffeisen Bank Polska S.A.
Od maja klienci Raiffeisen Banku będą mogli za pośrednictwem Internetu dokonywać przelewów do urzędów skarbowych i ZUS, zakładać i przeglądać lokaty oraz w pełni obsługiwać kredyty np. dokonywać wcześniejszej spłaty.
Klienci mogą logować się do systemu przez stronę główną www.r-bank.pl
Dołącz do dyskusji: Bankowość internetowa