Best Buy kupuje Napstera
Amerykańska sieć sklepów Best Buy przejmuje za 121 milionów dolarówinternetowy serwis muzyczny Napster.
Best Buy chce w ten sposób dotrzeć do nowych klientów oraz 700tysięcy obecnych subskrybentów Napstera. Sfinalizowanie transakcji,na którą zgodę wyraził już zarząd serwisu, przewidziane jest naostatni kwartał bieżącego roku - informuje serwis MarketWatch.
Zdaniem właścicieli sieci sklepów oferujących elektronikęużytkową, największą siłę Napstera stanowią łatwy w użyciuinterfejs, przesyłana w trybie strumieniowym muzyka oraz ofertamobilna.
Po przejęciu Napstera Best Buy będzie chciała - jak twierdziwiceprezes sieci Dave Morrish - rozszerzyć jego ofertę poprzez 978swoich sklepów i umieścić w niej "inne opcje w cyfrowej przestrzeni- pobieranie filmów, możliwość tworzenia serwisów wydawniczych czyteż integrację z serwisami społecznościowymi".
Obie strony mają też nadzieję, że razem będzie im łatwiejnawiązać rywalizację z dominującym na internetowym rynku muzycznymserwisem iTunes firmy Apple.
Napster powstał w 1999 roku jako darmowy serwis do dzielenia sięplikami w sieci. Cieszył się olbrzymią popularnością na całymświecie, ale w 2002 roku wobec oskarżeń ze strony wytwórninagraniowych groziło mu bankructwo. Uratowała go od niego firmaRoxio, która kupiła serwis i przekształciła go w legalną, opartą naopłatach subskrypcyjnych usługę.
źródło: MarketWatch
Dołącz do dyskusji: Best Buy kupuje Napstera