„Bitwa o dom” traci widzów z odcinka na odcinek, ale poprawia wyniki TVN
Nowy reality-show „Bitwa o dom” ogląda średnio 1,12 mln osób. Program podnosi wyniki TVN względem analogicznego okresu ub.r. i zajmuje drugie miejsce w rynku, przegrywając tylko z TVP2. W grupie komercyjnej TVN jest liderem.
Program „Bitwa o dom” na antenie TVN emitowany jest w niedziele o godz. 10.55, począwszy od 7 kwietnia br. Po trzech pierwszych odcinkach jego średnia oglądalność wyniosła 1,12 mln osób. Przełożyło się to na 11,62 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz na 16,27 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement dla portalu Wirtualnemedia.pl.
W analizowanym okresie największą widownię zanotował pierwszy odcinek reality-show, który śledziło 1,2 mln oglądających.
W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. program podnosi oglądalność TVN o 310 tys. widzów. Wówczas stację w tym paśmie oglądało 813 tys osób, co przełożyło się odpowiednio na 8,27 proc. oraz 9,97 proc. udziału.
„Bitwa o dom” zapewnia TVN pozycję wicelidera w rynku telewizyjnym. Liderem jest TVP2, która w tym czasie pokazuje programy: „Wojciech Cejrowski. Boso przez świat” oraz „Makłowicz w podróży”, co przekłada się na 13,33 proc. udziału. Trzecie miejsce zajmuje TVP1 (transmisja Mszy Świętej oraz serial „Kariera Nikodema Dyzmy”; 8,52 proc.) a czwarte - Polsat (filmy fabularne; 8,02 proc.). Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej TVN jest liderem, a drugie miejsce zajmuje Polsat.
W programie „Bitwa o dom”, na jednym z podwarszawskich osiedli osiem rodzin projektuje, wyposaża i urządza mieszkania według własnych pomysłów. Przebieg prac ocenia trójka jurorów: Małgorzata Rozenek, Natalia Nguyen oraz Tomasz Pągowski (więcej na ten temat).
Małgorzata Rozenek, Tomasz Pągowski, Natalia Nguyen / fot. TVN
Widownia „Bitwy o dom” odcinek po odcinku
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
07-04-2013 | 1202629 | 11,33% | 16,27% |
14-04-2013 | 1149870 | 12,18% | 17,21% |
21-04-2013 | 1003963 | 11,38% | 15,22% |
Średnio: | 1120991 | 11,62% | 16,27% |
Oglądalność reality-show na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP2 | 1285351 | 13,33% | 9,66% |
TVN-Bitwa o dom | 1120991 | 11,62% | 16,27% |
TVP1 | 821384 | 8,52% | 3,94% |
Polsat | 773838 | 8,02% | 10,47% |
Dołącz do dyskusji: „Bitwa o dom” traci widzów z odcinka na odcinek, ale poprawia wyniki TVN