'Bliżej siebie dalej od narkotyków'
Pod takim hasłem trwa kampania społeczna Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii
To pierwsza w Polsce kampania antynarkotykowa skierowana do rodziców. Za opracowanie strategii komunikacji na rzecz zamiany społecznej odpowiada Fundacja Komunikacji Społecznej.
Mimo, że rodzice wciąż za mało wiedzą o narkotykach kampania nie namawia ich do zwiększania wiedzy na temat narkotyków, ale mówi o relacjach w rodzinie. – To już kolejny raz kiedy badania pomogły nam uniknąć błędów w planowaniu kampanii potocznie zwanej społeczną. Twórcy powinni posiadać wiele pokory i chęci zrozumienia postaw społecznych i psychografii adresata. Każdy ma przecież swoje powody, żeby zachowywać się tak a nie inaczej. Nie można go więc pouczać i mówić, że powinien zachowywać się inaczej. Powinniśmy raczej poznać te powody i przedstawić odbiorcy odpowiednie korzyści płynące z zachęcenia do określonego zachowania – mówi Paweł Prochenko, Prezes Fundacji Komunikacji Społecznej.
Fundacja Komunikacji Społecznej oraz instytut badawczy Synovate są autorami badania jakościowego, które zostało przeprowadzone przed kampanią. Badanie oparte było na metodzie jakościowej - zogniskowanych wywiadach grupowych i wywiadach indywidualnych, które zostały przeprowadzone z rodzicami dzieci wieku 13-19 lat, dziećmi w wieku 13-19 lat oraz z terapeutami zajmującymi się problematyką narkomanii i pracującymi z rodzinami. Celem badania było uzyskanie informacji o grupie docelowej, głębsze poznanie sposobów komunikacji między rodzicami a dziećmi, budowania więzi, zaufania i przywiązania. Badanie miało także na celu poznanie jaka jest wiedza rodziców na temat narkotyków.
Dołącz do dyskusji: 'Bliżej siebie dalej od narkotyków'