SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Twórcy, wideo i technologia: co przyniesie 2025 rok?

Rynek influencer marketingu oraz wideo nieustannie ulegają dynamicznym zmianom. Nasze obserwacje i prognozy wskazują na kilka kluczowych trendów, które stopniowo redefiniują sposób, w jaki marki komunikują się z odbiorcami. Jest to bardzo istotna kwestia, bo influencer marketing posiada ogromny potencjał, który potwierdzają badania. Według jednego z nich globalna wartość tego rynku ma osiągnąć 25 miliardów euro do 2025 roku (Statista). Rozwój technologii, zmieniające się oczekiwania konsumentów, a także sama ewolucja twórców i mediów społecznościowych sprawiają, że zmiany zachodzące w branży są bardzo dynamiczne. A więc czego można się spodziewać w 2025 roku?

Wideo w nowej odsłonie

Wideo marketing to obecnie kluczowy element wielu strategii marketingowych, zyskujący z roku na rok coraz bardziej na znaczeniu. Jest to dziś narzędzie nie tylko do komunikacji, ale też do budowania silniejszych relacji z odbiorcami. Według prognoz Cisco w 2025 roku materiały wideo będą odpowiadały za 82% całego konsumenckiego ruchu internetowego (Cisco Visual Networking Index). Popularność tego formatu wynika prawdopodobnie z jego efektywności, liczne badania potwierdzają wyższą skuteczność treści wideo w angażowaniu odbiorców w mediach społecznościowych.

Wideo w social mediach nie jest niczym nowym. Jednak w przyszłości możemy spodziewać się zmian w jego formie. Ze względu na popularność krótkich treści takich jak: Reelsy, TikToki czy Shortsy marki muszą zmienić swoje podejście do produkcji i publikacji materiałów. Konsumenci chcą szybkiej, wartościowej i angażującej komunikacji - i oczekują, że marki im tego dostarczą. Równocześnie standardem staje się personalizacja – ponad 80% odbiorców bardziej angażuje się w treści dopasowane do ich potrzeb.

Mówiąc o wideo, nie można zapomnieć o AI i roli, jaką odgrywa przy jego tworzeniu. W przyszłości możemy spodziewać się, że coraz więcej content creatorów będzie wykorzystywało możliwości sztucznej inteligencji do udoskonalania swoich materiałów. Twórcy już teraz mogą za pomocą AI poprawić dźwięk, przetłumaczyć treść na inne języki czy wygenerować napisy - a funkcjonalności będzie coraz więcej.

Personalizacja i autentyczność ponad wszystko

Autentyczność staje się bardzo cenną walutą. Badanie zrealizowane przez HubSpot wskazuje, że 63% konsumentów preferuje marki, stawiające na autentyczność (HubSpot). Z perspektywy influencer marketingu widzowie oczekują, że twórcy będą współpracować z markami, z którymi łączą poglądy i wartości. Aby widzowie zaufali reklamie muszą czuć, że jest ona naturalna, a produkt jest dopasowany do danego influencera. Takie podejście wymaga od agencji influencerskich głębszych analiz oraz precyzyjniejszego doboru twórców do kampanii.

Z autentycznością wiąże się również rosnąca popularność content creatorów. Tworzą oni materiały, które marki wykorzystują na swoich profilach. Ich treści wyglądają bardziej naturalnie i wiarygodnie niż tradycyjne reklamy, co wpływa pozytywnie na zaangażowanie odbiorców. Dzięki takiemu rozwiązaniu marka jest w stanie budować własną społeczność, a jednocześnie lojalizować klientów.

Równie ważna w 2025 roku będzie personalizacja treści. Aby przebić się ze swoim przekazem, marki powinny dogłębnie poznawać swoich odbiorców i starać się tworzyć komunikaty, dopasowane do ich potrzeb i wymagań. Użytkownicy mediów społecznościowych nie chcą tracić czasu - jeżeli mają poświęcić go na przekaz reklamowy, musi on być spersonalizowany tak, żeby poczuli się wyjątkowo.

Ekonomia twórców w nowej erze

Wraz z rozwojem influencer marketingu twórcy przestali być odpowiedzialni tylko za tworzenie contentu. Niejednokrotnie stają się oni samodzielną marką, która oferuje szeroki zakres usług czy produktów. Takie rozwiązanie związane jest z hasłem “ekonomia twórców”.

Agencje takie jak Lifetube szukają różnych dróg wsparcia, dostarczając narzędzia i strategie, które umożliwiają twórcom rozwój oraz efektywne dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Współpraca daje twórcom przewagę w postaci profesjonalizacji działań oraz łatwiejszego dostępu do kampanii z największymi markami.

Rozwój AI i technologii

AI już teraz wpływa na optymalizację kampanii influencer marketingu – od analizy danych po personalizację treści. W 2025 roku i kolejnych latach będziemy obserwować jej większe wykorzystanie w takich obszarach jak: analiza sentymentów, automatyzacja tworzenia treści oraz prognozowanie wyników kampanii.

Nie możemy też zapomnieć o istotnej roli AI w tworzeniu treści. Już teraz sztuczna inteligencja może przyspieszać i ułatwiać pracę m.in. przy: pisaniu scenariuszy, tworzeniu animacji, generowaniu napisów czy tworzeniu miniatur. 

Ostatnim aspektem są wirtualni influencerzy, którzy stali się ciekawostką w branży. Choć ich popularność rośnie, nie spełniają  wszystkich wymagań, jakie są stawiane przed twórcami, a dodatkowo rodzi to istotne wyzwania etyczne. Realni influencerzy, mimo konkurencji, wciąż mają i będą mieli przewagę w budowaniu emocjonalnej więzi z widzami – czynnika, którego żaden algorytm nie jest w stanie w pełni zastąpić.

Wnioski

Influencer marketing i wideo marketing to dynamicznie zmieniające się dziedziny, które w 2025 roku będą pod silnym wpływem nowych technologii oraz ewoluujących trendów. Wszystkie zmiany i innowacje postrzegamy nie jako wyzwania, ale jako nowe możliwości dotarcia do odbiorców, lepszej obsługi klientów i wspierania twórców.

W Lifetube jesteśmy dumni z bycia liderem rynku Influencer Marketingu i Ekonomii Twórców, a także z realizacji kampanii, które wyznaczają standardy w branży. Przykładem jest nagrodzona Effie kampania “Flip & Juice”oraz projekt "Elektrownia Atomowa w Minecrafcie", nagrodzony w konkursie PR Wings. Oba przykłady pokazują, jak innowacyjne podejście może zmienić sposób komunikacji i zaangażowania odbiorców. Przyszłość tego rynku to kolejne wyzwania, ale też szanse, które chcemy współtworzyć jako zaufany partner marek i twórców.

Autorka: Katarzyna Chocyk, Head of Marketing w Lifetube