Business Insider Polska ma więcej użytkowników i mniej odsłon niż Next.gazeta.pl, Money.pl na czele serwisów gospodarczych (TOP 10)
Polska wersja Business Insidera notowała w ostatnich miesiącach więcej użytkowników niż Next.gazeta.pl, ale mniej odsłon i dużo krótszy czas korzystania. Liderem wśród serwisów o tematyce gospodarczej jest Money.pl, wyprzedzający Biznes.onet.pl, Infor.pl i Finanse.wp.pl.
Next.gazeta.pl został uruchomiony przez Agorę w połowie marca br., po tym jak firma w związku z globalnym przejęciem Business Insidera przez Axel Springer zrezygnowała z licencji na polską wersję BI. Serwis Next.gazeta.pl, zarządzany przez Rafała Hirscha, zastąpił działy Gazeta.pl o technologiach i pieniądzach.
W kwietniu br. stronę odwiedziło 1,04 mln realnych użytkowników, którzy wykonali 6,03 mln odsłon, a każdy korzystał z niej średnio przez 9 minut i 30 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI. W listopadzie witryna miała prawie dwa razy więcej użytkowników (1,99 mln) i trzy razy więcej odsłon (17,77 mln). Przeciętny czas korzystania z niej przez odwiedzającego ustabilizował się na poziomie 12-13 minut.
W prawie każdym kolejnym miesiącu Next.gazeta.pl miał coraz więcej użytkowników i odsłon.
Odwiedzialność Next.gazeta.pl w 2016 r. |
|||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
miesiąc |
realni użytkownicy |
odsłony |
czas korzystania [godz] |
średni czas korzystania [godz:min:sek] |
zasięg |
kwiecień |
1 043 802 |
6 034 789 |
165 275 |
0:09:30 |
4,05% |
maj |
1 048 649 |
6 163 132 |
177 496 |
0:10:09 |
4,16% |
czerwiec |
1 089 628 |
6 947 089 |
195 252 |
0:10:45 |
4,27% |
lipiec |
1 333 563 |
12 921 016 |
291 656 |
0:13:07 |
5,29% |
sierpień |
1 267 958 |
13 439 450 |
316 837 |
0:15:00 |
5,14% |
wrzesień |
1 520 706 |
15 695 451 |
347 039 |
0:13:42 |
6,00% |
październik |
1 528 077 |
15 057 773 |
331 473 |
0:13:01 |
5,86% |
listopad |
1 987 916 |
17 773 346 |
405 082 |
0:12:14 |
7,49% |
Polska wersja Business Insidera została uruchomiona na początku maja przez Grupę Onet-RAS Polska. W pierwszym, niepełnym miesiącu działania zanotowała 1,94 mln realnych użytkowników, 5,58 mln odsłon i 2:05 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.
Do listopada liczba użytkowników serwisu wzrosła o ponad 50 proc. (do 2,76 mln), a liczba odsłon - o ponad 100 proc. (do 11,73 mln). Natomiast przeciętny czas spędzany na stronie przez odwiedzającego wynosi około dwóch minut.
Odwiedzialność Businessinsider.com.pl w 2016 r. |
|||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
miesiąc |
realni użytkownicy |
odsłony |
czas korzystania [godz] |
średni czas korzystania [godz:min:sek] |
zasięg |
maj |
1 943 009 |
5 575 000 |
67 353 |
0:02:05 |
7,70% |
czerwiec |
1 700 963 |
7 147 245 |
57 936 |
0:02:03 |
6,67% |
lipiec |
2 152 685 |
8 954 725 |
60 657 |
0:01:41 |
8,54% |
sierpień |
2 489 465 |
8 824 485 |
77 819 |
0:01:53 |
10,10% |
wrzesień |
2 103 986 |
7 602 439 |
64 791 |
0:01:51 |
8,30% |
październik |
2 527 781 |
8 762 038 |
89 004 |
0:02:07 |
9,69% |
listopad |
2 758 113 |
11 732 832 |
111 126 |
0:02:25 |
10,40% |
Tylko na komputerach Next.gazeta.pl w marcu br. zanotował 499,6 tys. użytkowników, 2,38 mln odsłon i 9:03 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. Poziom miliona użytkowników witryna przekroczyła w lipcu, a 10 mln odsłon - we wrześniu. W minionym miesiącu osiągnęła rekordową liczbę użytkowników (1,29 mln) i odsłon (11,46 mln), natomiast najdłuższy przeciętny czas korzystania zanotowała w sierpniu i wrześniu.
Odwiedzialność Next.gazeta.pl w 2016 r. na komputerach |
|||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
miesiąc |
realni użytkownicy |
odsłony |
czas korzystania [godz] |
średni czas korzystania [godz:min:sek] |
zasięg |
marzec |
499 584 |
2 378 780 |
75 387 |
0:09:03 |
2,28% |
kwiecień |
809 082 |
4 110 244 |
125 382 |
0:09:18 |
3,14% |
maj |
859 371 |
4 217 736 |
132 087 |
0:09:13 |
3,41% |
czerwiec |
875 704 |
4 856 519 |
147 732 |
0:10:07 |
3,43% |
lipiec |
1 036 809 |
8 856 156 |
210 377 |
0:12:10 |
4,11% |
sierpień |
1 034 242 |
9 509 720 |
230 701 |
0:13:23 |
4,19% |
wrzesień |
1 112 564 |
11 064 522 |
251 582 |
0:13:34 |
4,39% |
październik |
1 084 660 |
10 076 880 |
231 747 |
0:12:49 |
4,16% |
listopad |
1 290 414 |
11 458 018 |
271 971 |
0:12:39 |
4,86% |
Businessinsider.com.pl na komputerach notuje zdecydowanie więcej użytkowników niż Next.gazeta.pl - w maju miał ich 1,47 mln, a w listopadzie 1,94 mln. Natomiast liczba odsłon witryny zwiększyła się w tym czasie prawie dwukrotnie - z 4,19 mln do 8,19 mln.
Odwiedzialność Businessinsider.com.pl w 2016 r. na komputerach |
|||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
miesiąc |
realni użytkownicy |
odsłony |
czas korzystania [godz] |
średni czas korzystania [godz:min:sek] |
zasięg |
maj |
1 471 086 |
4 190 736 |
57 261 |
0:02:20 |
5,83% |
czerwiec |
1 230 957 |
5 180 341 |
37 949 |
0:01:51 |
4,83% |
lipiec |
1 543 521 |
6 859 508 |
40 445 |
0:01:34 |
6,12% |
sierpień |
1 802 829 |
5 759 177 |
46 938 |
0:01:34 |
7,31% |
wrzesień |
1 603 717 |
5 422 503 |
41 878 |
0:01:34 |
6,33% |
październik |
1 882 603 |
5 741 967 |
54 722 |
0:01:45 |
7,22% |
listopad |
1 944 529 |
8 189 033 |
71 254 |
0:02:12 |
7,33% |
Dołącz do dyskusji: Business Insider Polska ma więcej użytkowników i mniej odsłon niż Next.gazeta.pl, Money.pl na czele serwisów gospodarczych (TOP 10)
A next to coś lepszego? BI i Next to pudelki biznesowe - niesłychana miernota. Odnotowują odwiedziny tylko ze stron głównych Onetu i gazety.pl, kiedy mocno podrasują tytuły i dadzą sensacyjne zdjęcia.
Pewnie za jakiś czas wywalą naczelnego i połowę redakcji i zaczną od nowa budować.