Business Insider z 1,4 mln użytkowników więcej od Money.pl, duży wzrost portalu „Rzeczpospolitej”
Liderem wśród platform internetowych o tematyce gospodarczo-prawnej jest Business Insider Polska, w listopadzie odwiedziło go 1,4 mln internautów więcej niż zajmujący drugą pozycję Money.pl. Najwięcej zyskał portal „Rzeczpospolitej”, a spadki zanotowały sekcja biznesowo-prawna o2.pl i Poradnikprzedsiebiorcy.pl.
Business Insider Polska (Ringier Axel Springer Polska) w listopadzie br. odwiedziło 8,63 mln internautów, co przełożyło się na 28,92 proc. zasięgu - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl. Pod koniec listopada serwis udostępniono w nowej wersji, jego wicenaczelnym ponownie został Bartek Godusławski.
Kolejne pozycje zajmują dwie witryny należące do Grupy Wirtualna Polska. Money.pl zanotowało 7,23 mln użytkowników i 24,24 proc. zasięgu, a dział biznesowo-prawny o2.pl - 6,3 mln użytkowników i 21,11 proc. zasięgu.
Na Gazeta.pl (Agora) analogiczna sekcja miała 4,66 mln odwiedzających i 15,6 proc., na Interii (Grupa Interia-Polsat) - 3,94 mln użytkowników i 13,19 proc. zasięgu, a na Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) - 3,6 mln internautów i 12,07 proc. zasięgu.
Oprócz Fakt.pl w czołowej dziesiątce są inne witryny dzienników prasowych. Infor.pl, jeden z serwisów „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes), zanotował 4,37 mln internautów i 14,66 proc. zasięgu, a portal „Rzeczpospolitej” Rp.pl (Gremi Media) - 4,06 mln użytkowników i 13,58 proc. zasięgu.
Bankier.pl (Bonnier Business Polska) odwiedziło 4,08 mln internautów (co dało 13,67 proc. zasięgu), a Poradnikprzedsiebiorcy.pl (WINS Wydawnictwo) - 3,52 mln (11,8 proc. zasięgu).
W porównaniu z październikiem Business Insider Polska osiągnął wzrost liczby użytkowników o 183,9 tys. (czyli 2,2 proc.), a Money.pl - o 311,2 tys. (4,5 proc.). W konsekwencji przewaga pierwszego serwisu nad drugim zmalała z 1,52 do 1,4 mln internautów.
Najwięcej zyskał portal „Rzeczpospolitej” - liczba jego użytkowników zwiększyła się o 507,1 tys., czyli 14,3 proc. Infor.pl zanotował wzrost o 366,1 tys. odwiedzających (9,1 proc.), sekcja biznesowo-prawna Gazeta.pl - o 295,8 tys. (6,8 proc.), Bankier.pl - o 254,7 tys. (6,6 proc.), a dział biznesowo-prawny Fakt.pl - o 212,7 tys. (6,3 proc.).
Zmalały wyniki dwóch serwisów. Dział o2.pl o gospodarce i prawie stracił 123,3 tys. internautów (to 1,9 proc. w dół), a Poradnikprzedsiebiorcy.pl - o 165,7 tys. (4,5 proc.).
Dołącz do dyskusji: Business Insider z 1,4 mln użytkowników więcej od Money.pl, duży wzrost portalu „Rzeczpospolitej”