SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Cannes: ATM kieruje nowe formaty za granicę

Polscy producenci starają się zainteresować swoimi produkcjami inne kraje, producenci zagraniczni wchodzą ze swoimi propozycjami do internetu.

Podczas targów MIPCOM w Cannes, które będą trwały do 13. października, własną ofertę proponują stacje telewizyjne oraz firmy zajmujące się telewizyjnym kontentem z ponad 90 krajów. Z polskich wystawców własne stoiska posiadają ATM Grupa, kojarzona do tej pory z pozycjami produkowanymi przede wszystkim dla Telewizji Polsat, oraz Telewizja Polska S.A.

ATM współpracuje ze stowarzyszeniem SPARKS skupiającym firmy producenckie z 13 krajów Europy. Grupa oferuje do sprzedaży cztery formaty: znany u nas serial "Pierwsza miłość", prowadzony przez Krzysztofa Ibisza teleturniej "Gra w ciemno" oraz dwa całkowicie nowe programy - "House Trap" i "EUphoria", sprzedawana w ramach SPARKS. Oba przeznaczone są wyłącznie na rynki zagraniczne.

    

"House Trap" to połączenie reality i game show. W każdym odcinku bierze udział mieszkająca razem para. Jeden z partnerów ma "wrobić" drugą osobę. W programie pilotującym serię mąż probuje przekonać swoją małżonkę, że jej brat zdradza żonę. Odbywa się to jednak za porozumieniem obu mężczyzn. Mąż ma do wykonania pięć znanych mu zadań oraz pięć o których nic nie wie. Za poprawne wypełnienie całego zestawu można otrzymać 10 000 zł.

"EUphoria" to teleturniej będący skrzyżowaniem "Familiady" i show "Europa da się lubić". Temat przewodni to europejskie stereotypy. Na potrzeby programu została sporządzona sonda uliczna wśród przedstawicieli różnych nacji. Ankieterzy zadawali rozmaite pytania - od  gotowania poprzez rozrywkę, sport, modę po poczucie humoru. Uczestnicy teleturnieju zostali dobrani na zasadzie przeciwieństw. W ten sposób w kolejnych odcinkach programu wzięli udział: blondynki i brunetki, imigranci i emigranci, młodzi i starzy, pielęgniarki i hydraulicy. Wygrywa ta drużyna, która wskaże najwięcej stereotypowych opinii.

Dlaczego ATM nie zaproponował obu formatów Polsatowi?

     

 - W Polsacie mamy obecnie trzy produkcje - wyjaśnia Jacek Scioblowski, dyrektor sprzedaży ATM Grupa. - "EUphoria" zamierzamy zainteresować European Broadcast Union (organizacja aranżująca współprace między agencjami przekazu informacji - przyp. red.), aby pomogła rozpowszechnić program w krajach członkowskich.

Z kolei w pakiecie produkcji proponowanych przez TVP znaleźć można: "Still Alive - a film about Kieslowski", dokument "Tajemnice Watykanu", animacje dla dzieci "Fantazy The Bear", serial dokumentalny "Saga puszczy", obsypane nagrodami młodzieżowe "Magiczne drzewo" Andrzeja Maleszki, "S@motność w sieci" oraz "Ode do radości".

  

  

  

W czasie, kiedy w części wystawowej prezentuje się oferty programowe, w części konferencyjnej przedstawiane są nowe osiągnięcia i wizje telewizji niedalekiej przyszłości. Poniedziałek poświęcony był prezentacjom HD TV - telewizji wysokiej rozdzielczości, która na Zachodzie coraz częściej stosowana jest przy produkcjach filmowych i sportowych.

Dzień podsumowała Anne Sweeney, wiceprezes kompanii Disney ABC Media Networks. Opowiedziała o zdobywającym coraz większą popularność sposobie dystrybucji i popularyzacji produkcji telewizyjnych na przykładzie serialu "Gotowe na wszystko". Nowe odcinki zaprezentowane zostały w internecie tuż przed emisją telewizyjną, co spotkało się z żywym zainteresowaniem internautów. W sumie te oraz inne produkcje sprzedawane przez disneyowskiego potentata przez sklep Itune, obejrzało już 40 milionów osób.

Dołącz do dyskusji: Cannes: ATM kieruje nowe formaty za granicę

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl