Cannes: nowe formaty telewizyjne - najnowsze trendy
Na MIPTV w Cannes Virginia Mouseler, CEO firmy badawczej WIT, zajmującej się śledzeniem najświeższych i najpopularniejszych obecnie show i innych formatów telewizyjnych, przedstawiła najnowsze wyniki swoich badań.
Dystrybuowana przez Sony Pictures Television International na rynki Wielkiej Brytanii, USA i Hiszpanii gra „The Grand slam” polega na tym, że 12 uczestników zamkniętych w kręgu musi błyskawicznie odpowiadać na zadawane pytania przez niewidocznego prowadzącego, poczym każda z konkurencji komentowana jest przez niego w sposób przypominająca tzw. telewizyjną setkę.
„12 niedoświadczonych podróżników z różnych stron świata żyje wspólnie w typowym tokijskim mieszkaniu. W każdym programie muszą się oni zmierzyć z egzotyką zdając egzamin z japońskiej kultury, czy też prawidłowo uczestnicząc w tamtejszych rytuałach. Jury składające się ze 100 Japończyków ocenia ich i decyduje, kogo zostawić w kolejnym odcinku” – powiedziała Virginia Mouseler.
„Lost in Tokio” premierę będzie miał jeszcze tej wiosny w jednej z holenderskich stacji TV.
Okazuje się, że Holendrzy są bardzo kreatywni. Ich „The Way to Fame” podobny jest do popularnych ostatnio formatów, gdzie za pomocą programu telewizyjnego można zrobić karierę w show biznesie. Tym razem do obsadzenia są pierwszoplanowe role w popularnym na całym świecie musicalu „Fame”. Profesjonalne jury cotygodniowo ocenia występy 16 uczestników, za każdym razem rezygnując z kolejnego z nich. „The Way to Fame” premierę miał zaledwie przed miesiącem.
Z nieco mniej rozrywkową propozycją wychodzą Norwedzy.
„W formacie pod nazwą „What’s the Big Idea” w poszukiwaniu nowych idei Norwegia przemierzana jest wzdłuż i wszerz. Ostatecznie na tzw. krótkiej liście pozostaje 6 innowacyjnych projektów z różnych dziedzin aktywności, a zadaniem telewidzów jest wybranie tego najlepszego, który zostanie sfinansowany” – mówiła dalej Virginia Mouseler.
Duński „Offline” przypomina trochę prezentowany na TVP2 „Zakręcony tydzień”, z tym że nie przysłowiowi ludzie z ulicy, a tamtejsze celebrities przebywają przez tydzień w izolacji, by później odpowiadać na pytania prowadzących z zakresu bieżących informacji. Program miał premierę w duńskiej telewizji dwa miesiące temu. W innym duńskim programie „The 24 Hour Comedy Battle, w ich TV2 World, profesjonalni komicy mają dobę na przygotowanie kilkuminutowego występu. Do telewidzów należy zadanie wybrania tego najlepszego.
W Hiszpanii natomiast dużą popularnością cieszy się format, gdzie sfilmowana została codzienna egzystencja jednej z rodzin. Pod koniec każdego programu (w oryginale nosi on tytuł „Esta Tarde Con Esta Gente”) w formie krótkich wiadomości w fikcyjnym, stworzonej na potrzeby programu serwisie informacyjnym, w formie newsów przedstawiane są najważniejsze wydarzenia z życia familii.
Najkosztowniejszym i nie mającym końca wydaje się „The Golden Cage”, gdzie grupa 10 uczestników żyje w luksusowej rezydencji prowadząc przyszywany żywot bogaczy. Nikt nie wie, jak długo uda im się tam wytrzymać i jak skończy się show.
Jutro ostatni dzień targów przemysłu mediowego w Cannes.
Dołącz do dyskusji: Cannes: nowe formaty telewizyjne - najnowsze trendy