Cartoon wygrał z Disneyem wśród dzieci
W listopadzie br. liderem oglądalności wśród kanałów dziecięcych był – tak jak rok wcześniej – Disney Channel, ale w dziecięcej grupie widzów (4-15 lat) wyprzedził go Cartoon Network, rok temu zajmujący miejsce trzecie. Największy wzrost zanotował jak zwykle Nickelodeon.
Udział Disney Channel w grupie wszystkich widzów w listopadzie br. wyniósł 0,93 proc. po niedużym wzroście o 0,4 proc. względem listopada 2009 roku. Zarówno teraz jak i rok temu stacja ta była liderem oglądalności w rankingu kanałów dziecięcych. Drugie miejsce z wynikiem 0,83 proc. zajął Cartoon Network, który zanotował 20,4- proc. wzrost, co dało mu awans z miejsca czwartego na drugie. Trzeci był Disney XD, którego udział spadł o 9,9 proc. do 0,75 proc.
Liderem wzrostu w rankingu w zeszłym miesiącu – tak jak w poprzednich miesiącach – był Nickelodeon. Jego udział poszedł do góry aż o 128,1 proc. i wyniósł 0,45 proc., co dało mu piąte miejsce.
Największy spadek w zestawieniu zaliczył natomiast ostatni w rankingu kanał ZigZap/Hyper. Jego udział zmalał o 12,1 proc. do 0,08 proc.
listopad | wszyscy 4+ | |||
2009 | 2010 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Disney Channel | 60 912 | 0,922 | 61 692 | 0,926 |
Cartoon Network | 45 672 | 0,691 | 55 433 | 0,832 |
Disney XD | 55 267 | 0,837 | 50 238 | 0,754 |
MiniMini | 46 450 | 0,703 | 42 522 | 0,638 |
Nickelodeon | 12 980 | 0,196 | 29 800 | 0,447 |
BBC CBeebies | 27 083 | 0,410 | 29 150 | 0,438 |
Boomerang | 12 030 | 0,182 | 20 894 | 0,314 |
Polsat JimJam | - | - | 14 634 | 0,220 |
ZigZap/Hyper | 6 020 | 0,091 | 5 342 | 0,080 |
W grupie dziecięcej, czyli wśród widzów w wieku od 4 do 15 lat, liderem w zeszłym miesiącu był Cartoon Network z wynikiem 5,96 proc. po wzroście o 34,8 proc. Na drugiej pozycji znalazł się Disney Channel (5,89 proc. udziału, wzrost o 3 proc.), a trzeci był Disney XD (5,63 proc. udziału, wzrost o 3,1 proc.).
Również w tej grupie najwięcej zyskał Nickelodeon – jego udział poszedł do góry zdecydowanie bardziej niż w 4+, bo o 221,9 proc. i ukształtował się na poziomie 3,79 proc. Liderem spadku był także ZigZap, którego wynik zmalał o 15,8 proc. do 0,45 proc.
listopad | wszyscy 4-15 | |||
2009 | 2010 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Cartoon Network | 26 724 | 4,422 | 32 330 | 5,960 |
Disney Channel | 34 532 | 5,715 | 31 935 | 5,887 |
Disney XD | 33 011 | 5,463 | 30 554 | 5,632 |
Nickelodeon | 7 120 | 1,178 | 20 569 | 3,792 |
MiniMini | 20 006 | 3,311 | 17 719 | 3,266 |
BBC CBeebies | 14 012 | 2,319 | 11 059 | 2,039 |
Boomerang | 6 079 | 1,006 | 9 769 | 1,801 |
Polsat JimJam | - | - | 4 652 | 0,857 |
ZigZap/Hyper | 3 201 | 0,530 | 2 422 | 0,446 |
Najpopularniejszymi pozycjami w listopadowej ramówce Disney Channel były: polski serial “Do dzwonka” oraz amerykański “Hannah Montana” . Ich najchętniej oglądane odcinki zgromadziły ok. 340 tys. widzów.
Raport top programów | ||
Disney Channel | wszyscy 4+ | |
Program | AMR | SHR % |
DO DZWONKA /SER.KOM.POL./ | 342 396 | 5,813 |
HANNAH MONTANA /SER.KOM.USA/ | 341 348 | 3,536 |
POWODZENIA CHARLIE /SER.KOM.USA/ | 303 801 | 5,159 |
JONAS /SER.USA/ | 292 030 | 5,521 |
CAMP ROCK /FILM MUSICAL MLODZ.USA/ | 257 962 | 2,756 |
SLONECZNA SONNY /SER.KOM.USA/ | 255 183 | 4,205 |
NIE MA TO JAK STATEK /SER.KOM.USA/ | 248 900 | 2,613 |
DRUH ZASTEPOWY /FILM KOM.FAM.USA/ | 240 995 | 3,861 |
PROGRAM OCHRONY KSIEZNICZEK /FILM FAM.KOM.USA/ | 234 654 | 3,723 |
NIE MA TO JAK HOTEL /SER.KOM.USA/ | 233 947 | 2,019 |
Dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości firmy At Media.
Dołącz do dyskusji: Cartoon wygrał z Disneyem wśród dzieci