Chłonna Europa
Dzięki wysokiemu zapotrzebowaniu na telefony Nokii serii 60 oraz sprzęt firmy BlackBerry, europejska sprzedaż inteligentnych "komórek" i PDA w trzecim kwartale tego roku wzrosła o 38%
W okresie tym sprzedano ponad 1,8 mln sztuk takich urządzeń, podczas gdy w analogicznym okresie roku ubiegłego było to 1,3 mln sztuk.
Na rynku coraz bardziej widoczna staje się obecność producentów sprzętu klasy podstawowej – chodzi m.in. o firmy Yakumo, Medion, Anubis i Mitac – oraz duży odsetek hybrydowych rozwiązań z samochodowymi modułami pozycjonowania GPS. „Wbudowane moduły GPS w dalszym ciągu są podstawową cechą rozróżniającą oferowane w Europie produkty różnych producentów, posiada je średnio połowa ze sprzedawanych rozwiązań” – powiedział Geoff Blaber, analityk IDC.
Fińska Nokia jest nadal liderem wśród europejskich sprzedawców inteligentnych telefonów, a dobra sprzedaż urządzeń opartych na systemie Symbian – telefony serii 60 – była jednym z motorów wzrostu ogólnej sprzedaży firmy o 44%. Z kolei producentem o najbogatszej ofercie jest HP, które oferuje rozwiązania zarówno dla biznesu, jak i dla klientów indywidualnych. Wprowadzenie na rynek modelu P910 w pozwoliło firmie Sony Ericsson utrzymać swoją pozycję na rynku.
Najgorzej w trzecim kwartale prezentuje się palmOne, które w opinii IDC czyści kanał dystrybucyjny, przygotowując się do wprowadzenia nowych urządzeń w okresie przedświątecznym. Sprzedaż PDA tej firmy spadła o 16%, do poziomu 138 900 sztuk.
Dołącz do dyskusji: Chłonna Europa