SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Co piąta osoba podczas showroomingu korzysta z telefonu (infografika)

Showrooming, czyli odwiedzanie sklepów jedynie po to, by oglądać i testować produkty z zamiarem nabycia ich gdzie indziej (online lub w tańszym sklepie), jest zachowaniem, do którego przyznaje się jedna trzecia użytkowników telefonów komórkowych na świecie i tyle samo (33%) Polaków - wynika z badania TNS.

Na tle danych globalnych, konsumenci w Polsce są umiarkowanie otwarci na komunikację marek podczas wizyty w sklepie. Podczas gdy 1/5 posiadaczy smartfonów z całego świata zainteresowana jest aplikacją lub serwisem pomagającym poruszać się po centrum handlowym oraz korzystaniem z kuponów pobranych na telefon podczas zakupów, w Polsce takimi rozwiązaniami zainteresowany jest średnio co dziesiąty konsument posiadający smartfona (odpowiednio 11% kuponami i 14% aplikacją nawigującą po sklepie).

Znacznie mniejszą popularnością niż na świecie cieszy się w Polsce także pomysł "wirtualnego asystenta", czyli usługi polegającej na udzielaniu informacji o produkcie za pośrednictwem telefonu (serwisu lub aplikacji) podczas wizyty w sklepie. W Polsce 4% posiadaczy smartfonów jest zainteresowanych tego typu rozwiązaniem, podczas gdy na świecie - 13%.

16% konsumentów na świecie podczas wizyty w sklepie czyta recenzje i sprawdza media społecznościowe w poszukiwaniu opinii. W Polsce tego typu czynnościami zainteresowanych jest odpowiednio 12% (czytanie recenzji) i 10% (sprawdzanie mediów społecznościowych) konsumentów.

Jednocześnie profesjonalna i pomocna obsługa w sklepie tradycyjnym nadal jest ogromnym atutem. Jedna trzecia konsumentów na świecie i 65% w Polsce woli porozmawiać ze sprzedawcą, zamiast szukać informacji przez telefon.

TNS Mobile Life to globalne badanie zachowań, motywacji i postaw w świecie mobilnym. Projekt został zrealizowany w 43 krajach, na łącznej próbie 38 000 konsumentów. W każdym kraju badanie było realizowane na próbie reprezentatywnej dla populacji w wieku 16-60 lat. W Polsce badanie przeprowadzono na reprezentatywnej próbie 977 użytkowników telefonów komórkowych, przy wykorzystaniu techniki wywiadów bezpośrednich CAPI.

Dołącz do dyskusji: Co piąta osoba podczas showroomingu korzysta z telefonu (infografika)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl