CD Projekt przesuwa premierę „Cyberpunk 2077” o kolejne dwa miesiące
Firma CD Projekt kolejny raz opóźnia premierę gry „Cyberpunk 2077” - tym razem z 17 września na 19 listopada.
- Przesunięcie daty premiery wynika z konieczności finalnego dopracowania gry i usuwania błędów. Powyższe działania wymagają od Spółki zabezpieczenia dodatkowego czasu i nie wpływają na ukończoną już zawartość gry, jej gameplay oraz testy Cyberpunka 2077 rozpoczęte w tym tygodniu przez niezależnych dziennikarzy z całego świata (tzw. hands-on) - uzasadniono w komunikacie giełdowym CD Projekt.
Prezes CD Projekt Marcin Iwiński i szef należącego do firmy studia CD Projekt Red Adam Badowski w liście do graczy przeprosili za kolejne przesunięcie premiery „Cyberpunk 2077”. Zapewnili, że gra jest już gotowa pod względem zawartości i grywalności.
- Questy, przerywniki filmowe, umiejętności i przedmioty; przygody, jakie można przeżyć w Night City - to wszystko jest już na swoim miejscu. Biorąc jednak pod uwagę bogactwo elementów i złożoność nakładających się na siebie systemów, musimy starannie wszystko przetestować, zbalansować mechaniki gry oraz poprawić wiele błędów - wyliczyli. - Ogromny świat oznacza ogromną ilość pracy niezbędnej do jego dopieszczenia: na to właśnie zamierzamy poświęcić dodatkowy czas - zaznaczyli.
Dodali, że w tym tygodniu „Cyberpunk 2077” został udostępniony do recenzji dziennikarzom. Z niecierpliwością (i z zapartym tchem) oczekujemy na ich opinie - a także na Wasze reakcje po opublikowaniu przez nich recenzji tuż po Night City Wire, które wyemitujemy 25 czerwca. Liczymy, że działania te do pewnego stopnia zaspokoją Wasz głód Cyberpunka, podczas gdy my będziemy zajmować się szykowaniem gry do jej listopadowej premiery - stwierdzili.
W czerwcu ub.r. firma zapowiedziała, że „Cyberpunk 2077” trafi do sprzedaży w połowie kwietnia br. W styczniu poinformowała jednak, że premiera zostanie przesunięta na 17 września.
W pierwszym kwartale br. CD Projekt osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych o 138,6 proc. do 192,97 mln zł oraz zysku netto z 17,73 do 91,98 mln zł. Wyniki firmy napędzała sprzedaż gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon”, która renesans popularności zawdzięcza premierze serialu „Wiedźmin” na platformie Netflix i swoim nowym wersjom mobilnym.
Dystrybutorem „Cyberpunka” Cenega, promocja w mediach Agory
„Cyberpunk 2077" to gra role-playing rozgrywająca się w tętniącym życiem i technologią otwartym świecie wzmocnionych cybernetycznie ulicznych wojowników, groźnych netrunnerów i błyskotliwych korpohakerów. Gracze wcielają się w postać V - cyberpunka stawiającego pierwsze kroki w najniebezpieczniejszym mieście przyszłości. Opowieść V oraz rozbudowane misje poboczne zaoferują dziesiątki godzin rozgrywki pełnej skomplikowanych moralnie wyborów. Ich konsekwencje wpłyną na przyszłość V oraz bohaterów, których spotka na swojej drodze. Akcja gry „Cyberpunk 2077" umiejscowiona jest w uniwersum klasycznego systemu fabularnego Cyberpunk 2020.
W marcu br. CD Projekt zmienił wydawcę „Cyberpunk 2077”: zrezygnował ze współpracy z firmą CDP i grę ostatecznie wyda Cenega. Pod koniec maja zapowiedziano, że gra w kraju będzie reklamowana w mediach Agory.
„Cyberpunk 2077" ukaże się w dniu premiery w wersjach na PC, Xbox One i PlayStation 4. W tym br. zaplanowano też wydanie gry na platformę Google Stadia.
Dołącz do dyskusji: CD Projekt przesuwa premierę „Cyberpunk 2077” o kolejne dwa miesiące