SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Cyfrowy Polsat w internecie: w dół Ipla i serwisy nietelewizyjne, zyskuje Polsatsport.pl

Zarówno aplikacja Ipla, jak i jej przeglądarkowa wersja Ipla.tv miały w lutym br. znacznie mniej użytkowników oraz odsłon i uruchomień niż rok wcześniej. Straciły też Polsat.pl, Cyfrowypolsat.pl i serwisy niezwiązane z telewizją, za to zyskał Polsatsport.pl.

Ipla jest zdecydowanie najpopularniejszą marką Polsatu w internecie. W lutym br. jako aplikacja zanotowała 854,6 tys. użytkowników i 2 mln uruchomionych aplikacji, z których każda działała średnio przez 70 godzin i 16 minut. Z kolei serwis Ipla tv. miał 847,3 tys. użytkowników, 18,9 mln odsłon oraz 3 godziny i 40,5 minuty przypadające na przeciętnego użytkownika - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Serwis Polsat.pl, prezentujący ramówki i zapowiedzi programów emitowanych we wszystkich kanałach Grupy Polsat, odwiedziło w lutym 282,9 tys. internautów, którzy wykonali 2,3 mln odsłon, a każdy spędził na stronie średnio 5 minut i 10 sekund. Natomiast Polsatsport.pl, który w lutym ub.r. uruchomiono w nowej wersji (przeczytaj o tym więcej), miał 95,4 tys. użytkowników, 1,3 mln odsłon oraz prawie półtorej godziny (1:27:46) na przeciętnego użytkownika.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w lutym 2014 roku

Serwisy i aplikacje Polsatu w lutym 2014 roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

real users

odsłony ogółem

uruchomione aplikacje

średni czas* [godz:min:s]

zasięg

ipla

854 604

-

2 002 713

70:16:05

4,00%

ipla.tv

847 280

18 936 262

-

03:40:27

3,97%

polsat.pl

282 900

2 343 465

-

00:05:10

1,33%

polsatsport.pl

95 375

1 333 426

-

01:27:46

0,45%

* dla ipli to średni czas uruchomienia, a dla ipla.tv, polsat.pl i polsatsport.pl - czas na użytkownika


W skali roku aplikacja Ipla straciła aż 904 tys. użytkowników i 871 tys. uruchomionych aplikacji (to spadki o 51,4 i 30,3 proc.), natomiast średni czas korzystania z uruchomionej aplikacji zmalał o 6 godzin i 2 minuty (7,1 proc. w dół). Ipla.tv miała o 108 tys. użytkowników i 2 mln odsłon mniej niż rok wcześniej (to 11,4 i 9,7 proc. w dół), za to czas przypadający na przeciętnego użytkownika wzrósł o godzinę, czyli o 37,5 proc.

>>> TVN w internecie: rekord TVN24.pl, dobry start TVN24BiS.pl, w dół TVN.pl

Polsat.pl stracił w skali roku 118 tys. użytkowników (spadek o 29,4 proc.), za to Polsatsport.pl zyskał 6,7 tys. (wzrost o 7,5 proc.). Oba serwisy przed rokiem nie były jeszcze w Megapanelu objęte audytem site-centric.

Serwisy i aplikacje Polsatu rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

luty 2014

luty 2013

real users

uruchomione aplikacje / odsłony

czas na RU [godz:min:s]

real users

uruchomione aplikacje / odsłony

czas na RU [godz:min:s]

ipla

854 604

2 002 713

70:16:05

1 758 314

2 873 950

76:18:18

ipla.tv

847 280

18 936 262

03:40:27

955 814

20 967 483

02:40:15

polsat.pl

282 900

2 343 465

00:05:10

400 738

-

-

polsatsport.pl

95 375

1 333 426

01:27:46

88 713

-

-

* dla ipli to średni czas uruchomienia, a dla ipla.tv, polsat.pl i polsatsport.pl - czas na użytkownika


Aplikacja Ipla rekordowo popularna była na początku ub.r. W marcu miała 2,35 mln użytkowników, a w kwietniu - 1,87 mln, podczas gdy w kolejnych miesiącach zanotowała maksymalnie 1,6 mln, a w lutym br. osiągnęła najgorszy wynik od ponad roku.

Również najwięcej uruchomionych aplikacji Ipla zanotowała na początku ub.r. - od 2,8 do 2,95 mln. W czerwcu i lipcu ub.r. ten wskaźnik zmalał do 2,1 mln, a w lutym br. wyniósł już tylko 2 mln.

>>> Serwis TVP zyskuje użytkowników. Informacje ważniejsze od rozrywki

Zdecydowanie najdłużej Ipla była uruchomiona przez użytkowników na przełomie zeszłego i tego roku - w grudniu średni czas wyniósł rekordowe jak dotąd 92,3 godziny, a w styczniu - 87,3. Jednak w lutym spadł już do 70,3 godziny.


Serwis Ipla.tv najwięcej użytkowników - nieco ponad 1,2 mln - miał w kwietniu, wrześniu, październiku i listopadzie ub.r., a najmniej - ok. 700 tys. - w styczniu, lipcu i sierpniu. Od marca do maja witryna notowała po 29-30 mln odsłon, za to w lipcu - tylko 12,5 mln, a w sierpniu - 10 mln.

W marcu, maju, październiku i listopadzie ub.r. i lutym br. Ipla.tv przyciągała internautów średnio na ponad 3,5 godziny. Za to w sierpniu ub.r. przeciętny użytkownik korzystał z niej tylko przez 2 godziny i 13,5 minuty.


Cyfrowy Polsat jest też właścicielem kilkunastu serwisów niezwiązanych z Telewizją Polsat, w większości należących do firm Gery.pl, Frazpc i Netshare, które spółka przejęła razem z Iplą dwa lata temu (przeczytaj o tym więcej).

Wśród tych witryn zdecydowanie najpopularniejsza jest Twojapogoda.pl - w lutym br. zanotowała 1,24 mln użytkowników, 16,7 mln odsłon i 7:11 minuty na użytkownika. Cyfrowypolsat.pl osiągnął mniej więcej dwa razy wyższe wyniki niż Polsat.pl. Natomiast na Poszkole.pl, serwisie społecznościowym dla nastolatków, przeciętny użytkownik spędził ponad pół godziny. Na najniższych miejscach znalazły się serwisy hostingowe Friko.pl i Za.pl.

TOP10 serwisów Cyfrowego Polsatu w lutym 2014 roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

real users

odsłony ogółem

krajowe odsłony mobilne

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

twojapogoda.pl

1 245 951

16 732 984

869 672

00:07:11

5,84%

ipla.tv

847 280

18 936 262

579 969

03:40:27

3,97%

cyfrowypolsat.pl

606 007

6 602 650

632 718

00:10:18

2,84%

polsat.pl

282 900

2 343 465

231 373

00:05:10

1,33%

gery.pl

282 022

1 380 574

133 795

00:05:20

1,32%

poszkole.pl

230 245

11 045 121

1 484 280

00:31:38

1,08%

geekweek.pl

212 794

8 591 961

229 354

00:10:21

1,00%

frazpc.pl

201 463

969 807

70 424

00:04:17

0,94%

friko.pl

163 748

793 293

85 078

00:02:16

0,77%

za.pl

116 867

1 220 055

76 026

00:08:24

0,55%


Twojapogoda.pl zyskała w skali roku 219 tys. użytkowników (21,3 proc. w górę), ale straciła 1,33 mln odsłon i prawie 3 minuty na przeciętnego użytkownika (7,4 i 29,2 proc. w dół).

Cyfrowypolsat.pl miał o 299 tys. użytkowników mniej niż rok wcześniej (spadek o 33 proc.), a Poszkole.pl - o 64 tys. użytkowników i 14,7 mln odsłon mniej (w dół o 21,7 i aż 57,1 proc.) oraz o 30:49 minuty krótszy czas przypadający na każdego użytkownika (spadek o 49,3 proc.).

TOP10 serwisów Cyfrowego Polsatu rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

luty 2014

luty 2013

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

twojapogoda.pl

1 245 951

16 732 984

00:07:11

1 026 937

18 063 376

00:10:09

ipla.tv

847 280

18 936 262

03:40:27

955 814

20 967 483

02:40:15

cyfrowypolsat.pl

606 007

6 602 650

00:10:18

904 815

-

-

polsat.pl

282 900

2 343 465

00:05:10

400 738

-

-

gery.pl

282 022

1 380 574

00:05:20

-

333 181

-

poszkole.pl

230 245

11 045 121

00:31:38

294 135

25 746 628

01:02:27

geekweek.pl

212 794

8 591 961

00:10:21

146 239

3 543 653

00:11:48

frazpc.pl

201 463

969 807

00:04:17

175 817

1 141 242

00:07:11

friko.pl

163 748

793 293

00:02:16

-

517 840

-

za.pl

116 867

1 220 055

00:08:24

165 452

1 281 062

00:05:10

Dołącz do dyskusji: Cyfrowy Polsat w internecie: w dół Ipla i serwisy nietelewizyjne, zyskuje Polsatsport.pl

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
polpot
hurra
0 0
odpowiedź
User
harry
nie ma co się dziwić, polityka handlowa i sposób emisji reklam dają efekty...spadku. A sposób jest prosty, dogadajcie się z kimś (portal) kto będzie miał Wasze materiały a Wy zyskacie userów
0 0
odpowiedź
User
zen
a dlaczego moje uruchomienia aplikacji nie sa uwzglednione w wynikach ? a chyba dlatego ze wszystkie syfy gmiusa mam zablokowane. Dziwie sie ze wyniki takie podawane sa z dokladnoscia co do jednego uzytkownika chociaz wiadomo ze ten wynik nie ma nic wspolnego z prawda.
0 0
odpowiedź