DDB & tribal, nc+, OTO Film, Platige Image i Studio Orka triumfują w KTR 2015
W tegorocznym Polskim Konkursie Reklamy KTR nie przyznano Grand Prix, natomiast złoto w kategorii Kampania przyznano za akcje „Photos for Life”, „Smutny autobus” i „Kochasz? Powiedz stop wariatom drogowym”. Agencją roku została DDB & tribal, reklamodawcą - nc+, a firmami produkcyjnymi - OTO Film, Platige Image i Studio Orka.
Jury tegorocznego konkursu KTR przyznało w sumie 145 nagród, w tym 18 złotych, 62 srebrnych i 65 brązowych. Najwięcej w kategoriach Warsztat Audio Video (21), Active Advertising (20), Film (18), Digital i Design (po 17). Rozpatrywanych była rekordowa liczba 1104 zgłoszeń.
- W tym roku przyznaliśmy w sumie 18 złotych nagród. Jest ich mniej niż w latach poprzednich, ale KTR zawsze stawia zgłaszającym wysoko poprzeczkę. To, na co jako jurorzy zwróciliśmy uwagę w tym roku, to średnio wyższy poziom prac, który przekłada się na dużą ilość nagrodzonych - komentuje Przemysław Bogdanowicz, szef Klubu Twórców Reklamy. - Z drugiej strony tych naprawdę przełomowych prac jest mniej, stąd właśnie mniej złota i brak Grand Prix - dodaje.
Drugi rok z rzędu agencją roku została DDB & tribal (do stycznia br. działająca jako DDB Warszawa), która zdobyła 11 nagród, w tym złoto w kategorii Warsztat Audio Video, a za wszystkie nagrody i nominacje otrzymała 36 pkt. Kolejne miejsca zajęły FCB Warsaw z 27,5 pkt (7 nagród, w tym złoto w kategorii Film), K2 z 27,25 pkt (9 nagród, m.in. złoto w kategorii Kampania), Isobar Polska z 26 pkt (7 nagród, w tym trzy złota: w kategoriach Active Advertising, Kampania i Media) oraz Gong z 24,5 pkt (8 nagród, w tym dwa złota: w kategoriach Active Advertising i Media).
Reklamodawcą roku została telewizyjna platforma cyfrowa nc+, domem produkcyjnym roku - OTO Film, a firmami postprodukcyjnymi roku - Platige Image i Studio Orka.
Kategoria |
Zgłoszenia |
Nominacje |
Brąz |
Srebro |
Złoto |
Film |
107 |
13 |
12 |
5 |
1 |
Radio |
16 |
3 |
2 |
1 |
0 |
Druk |
53 |
4 |
3 |
1 |
0 |
Design |
107 |
12 |
6 |
10 |
1 |
Active Advertising |
133 |
14 |
11 |
7 |
2 |
Media |
57 |
9 |
8 |
5 |
3 |
Digital |
157 |
17 |
8 |
9 |
0 |
Warsztat Audio/Video |
129 |
12 |
7 |
9 |
5 |
Fotografia |
90 |
26 |
2 |
5 |
0 |
Ilustracja |
220 |
60 |
4 |
8 |
3 |
Kampania |
35 |
5 |
2 |
2 |
3 |
Suma |
1104 |
320 |
65 |
62 |
18 |
Jednocześnie rozstrzygnięto konkurs Young Creatives, w którym spośród 145 teamów wyjazd na światowe finały podczas tegorocznego festiwalu Cannes Lions zdobyło 7 zespołów.
KATEGORIA |
NAGRODA |
ZESPÓŁ |
FIRMA |
Film |
Nagroda główna |
Rafał Pniewski i Daniel Rusin |
Kalicińscy.com |
|
Nagroda główna |
Joanna Wojniłko i Olga Skowrońska |
MEC |
Nagroda M.St. Warszawy |
Anna Nowicka i Agnieszka Gieleta |
We love Ads |
|
Cyber |
Nagroda główna |
Mateusz Gaca i Tomasz Dubiel |
Grey Worldwide Warszawa |
Design |
Nagroda główna |
Katarzyna Przytuła i Kaja Dobrzańska |
Change |
Nagroda Microsoft |
Tomasz Nogieć i Marcin Szmidt |
TBWA |
|
PR |
Nagroda główna |
Maria Święciaszek i Paulina Maćczak |
24/7Communication |
Nagroda BZ WBK |
Marta Ulman i Katarzyna Jędrek |
24/7Communication |
|
Media |
Nagroda główna |
Mateusz Wyszyński i Agata Olszewska |
Mediacom |
Clients |
Nagroda główna |
Igor Zajda i Maria Święcicka |
Kompania Piwowarska |
Na dalszych podstronach szczegółowe wyniki (lista nominacji i nagród) tegorocznego konkursu KTR
Dołącz do dyskusji: DDB & tribal, nc+, OTO Film, Platige Image i Studio Orka triumfują w KTR 2015
Wiele ofert różnych firm dla każdego w jednym miejscu.