Dino traci na giełdzie po publikacji wyników za pierwsze półrocze 2021r.
Sieć sklepów Dino wypracowała w pierwszych sześciu miesiącach roku 6 mld zł przychodów ze sprzedaży i 341 mln zł zysku netto. Giełda zareagowała na te wyniki nerwowo - na piątkowym zamknięciu parkietu, Dino tracił ponad 5 proc.
Grupa Dino, do której należy sieć sklepów detalicznych pod tą samą marką, od stycznia do czerwca 2021 roku poprawiła wszystkie kluczowe wyniki, w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku. Przychody ze sprzedaży wzrosły z 4,68 mld zł do 6 mld zł (+28,3 proc.), zysk z działalności operacyjnej wzrósł z 334,8 mln zł do 438,4 mln zł, a zysk netto poszedł w górę do 341 mln zł, z 251,9 rok wcześniej.
Równocześnie koszt własny sprzedaży wzrósł o 27,6 proc. do 4,48 mld zł.
W pierwszym półroczu 2021 r. wynik EBITDA Dino Polska zwiększył się rok do roku o 28,9 proc. do 552,7 mln zł. Marża EBITDA wyniosła 9,19 proc., w porównaniu z 9,15 proc. w analogicznym okresie roku 2020.
Sprzedaż porównywalna (LfL) wzrosła o 9,5 proc. w skali roku. Świeże produkty, w tym mięso, wędliny i drób, odpowiadały za 37,4 proc. sprzedaży Grupy w drugim kwartale 2021 r. i za 38 proc. w pierwszym półroczu 2021 r.
Dino ma ponad 1,6 tys. sklepów w Polsce
Na koniec czerwca br. Dino prowadziło w Polsce 1622 sklepy o łącznej powierzchni sali sprzedaży 633 247 mkw. W pierwszym półroczu 2021r. sieć. zwiększyła liczbę sklepów o 773, czyli o 91 proc.
"Zamiarem Zarządu Dino Polska jest utrzymanie wysokiego tempa wzrostu powierzchni sali sprzedaży w marketach Dino w kolejnych latach. Zarząd Dino Polska planuje wykorzystywać możliwości organicznego rozwoju sieci w dotychczasowej formie poprzez: (i) dalsze zagęszczanie sklepów na obecnych obszarach działalności, oraz (ii) konsekwentną ekspansję w nowych regionach, które docelowo powinny się charakteryzować zbliżonym nasyceniem sklepów Dino, jak pozostałe regiony" - informuje spółka w komunikacie.
Koszty sprzedaży i marketingu Dino w omawianym okresie wzrosły o 240,1 mln zł (+30,7 proc.), do 1,02 mld zł.
"Wzrost ten był spowodowany głównie wzrostem skali działalności Grupy Dino i związaną z tym ekspansją sieci sklepów Dino oraz rosnącą sprzedażą w istniejących sklepach (LfL), co wiązało się z koniecznością ponoszenia większych kosztów związanych z utrzymaniem sklepów, przechowywaniem towarów i marketingiem" - uzasadniono w raporcie firmy.
W piątek kurs Dino Polska na zamknięciu parkietu spadł o 5,26 proc..
Dołącz do dyskusji: Dino traci na giełdzie po publikacji wyników za pierwsze półrocze 2021r.