Disney Channel od grudnia br. z reklamami
Dziecięcy kanał Disney Channel od 1 grudnia br. rozpoczął emisję reklam. Za ich sprzedaż odpowiada dom kanałów tematycznych At Media.
- Biorąc pod uwagę konkurencyjność na rynku reklamy w Polsce oraz niezrównane doświadczenie Disneya na rynku nastolatków, jest to właściwy czas na udostępnienie naszym partnerom strategicznej platformy, dzięki której będą mogli dotrzeć do tej grupy widzów - komentuje wprowadzenie reklam na kanale Disney Channel Katarzyna Westermark, general manager The Walt Disney Company CEE.
Nadawany w Polsce od 2006 roku Disney Channel był ostatnim z czołówki kanałów dziecięcych w naszym kraju, który dotychczas nie emitował reklam, będąc jednocześnie najpopularniejszym kanałem tematycznym w tej kategorii. Disney Channel pozostaje bowiem prawie niezmiennie liderem oglądalności stacji dziecięcych od listopada 2008 roku, w tym czasie tylko przez trzy miesiące nie zajmował pierwszej pozycji. Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w październiku br. jego udział w rynku wyniósł 0,98 proc. w grupie 4+ i 5,83 proc. wśród widzów w wieku 4-15 kat (więcej na ten temat).
W innych krajach Disney Channel już wcześniej wprowadził reklamy np. w Czechach, gdzie także za ich sprzedaż odpowiada spółka At Media. Spoty reklamowe od początku istnienia nadaje tez siostrzana stacja Disney XD powstała z zakupionego przez nadawcę kanału Jetix. Nie ma ich na razie na najmłodszym kanale spółki - Playhouse Disney, który ma jeszcze bardzo mały zasięg techniczny.
Disney Channel dostępny jest dla reklamodawców w sprzedaży cennikowej, pakietach spotów oraz pakietach gwarantowanej widowni. At Media odpowiada też za sprzedaż akcji specjalnych na antenie kanału.
Dołącz do dyskusji: Disney Channel od grudnia br. z reklamami