DisplaySearch podnosi prognozę sprzedaży telewizorów LCD
Duży wzrost sprzedaży telewizorów LCD w II kwartale na największych rynkach takich jak Chiny i Ameryka Północna oraz perspektywa dalszego wzrostu w pozostałej części roku, skłoniły firmę badawczą DisplaySearch do podniesienia całorocznej prognozy odnośnie światowego poziomu sprzedaży tego typu odbiorników.
Firma szacuje teraz, że w bieżącym roku na całym świecie zostanie sprzedanych 130 milionów telewizorów LCD, czyli o 24 proc. więcej niż w roku 2008. Wcześniej zakładana była sprzedaż na poziomie 127 milionów odbiorników.
Jednocześnie, ze względu na malejącą w szybszym od spodziewanego tempie popularność odbiorników kineskopowych (CRT), o 3 proc. obniżona została prognoza dla globalnego rynku sprzedaży telewizorów bez podziału na technologie wyświetlania. DisplaySearch zakłada, że w tym roku sprzedanych zostanie 195 milionów telewizorów - o 5 proc. mniej niż w roku ubiegłym.
"Przechodzenie z kineskopowych na płaskie telewizory w rozwiniętych regionach świata, takich jak Ameryka Północna, Europa Zachodnia i Japonia, w dużej mierze zostało zakończone. Teraz zmiana ta przyśpiesza na rynkach rozwijających się takich jak Chiny. Jednocześnie obserwujemy, że sprzedaż odbiorników CRT spada szybciej niż może rosnąć sprzedaż odbiorników LCD, czego główną przyczyną jest ich ograniczona podaż" - stwierdził Hisakazu Torii z DisplaySearch.
Na cały rynek wpływ ma również globalny kryzys gospodarczy. Co prawda konsumenci nadal chcą kupować płaskie telewizory, ale ograniczają oni swoje budżety i nastawiają się na mniejsze i tańsze odbiorniki.
Dołącz do dyskusji: DisplaySearch podnosi prognozę sprzedaży telewizorów LCD