Dla kogo ważna komunikacja DR w internecie?
Komunikacja DR w Internecie istotna dla branży finansowej i motoryzacyjnej
Na podstawie danych zebranych na kilkudziesięciu rynkach światowych Media Contacts przeprowadziło raport oddziaływania realizowanych kampanii na generowaną sprzedaż produktów i usług. Podstawowe dane zostały zebrane dla klientów działających w branży finansowej, turystycznej (w obu przypadkach celem kampanii było generowanie sprzedaży bezpośredniej produktów i usług) oraz motoryzacyjnej (celem było generowanie zapytania w postaci zamówienia materiałów lub informacji / kontaktu). Jak pokazują badania proces podejmowania decyzji i dokonywania akwizycji może wyglądać różnie dla poszczególnych branż. W przypadku branży finansowej większość sprzedaży jest generowana w przeciągu 1 godziny od kliknięcia w emitowaną reklamę lub też ewentualnie od kontaktu z emitowaną reklamą. Podobnie przedstawiają się wyniki dla branży motoryzacyjnej, gdzie proces decyzyjny jest bardziej długotrwały i skomplikowany, jednakże reklama internetowa silnie wpływa na inicjowanie kontaktu z potencjalnym klientem. W przypadku branży turystycznej czas podejmowania decyzji jest wydłużony i znaczna część klientów dokonuje zakupu nawet w przeciągu 7 dni od kontaktu z reklamą.
Badanie zostało przeprowadzone z wykorzystaniem systemu Artemis umożliwiającego dzięki zaawansowanej funkcjonalności direct response między innymi na szczegółową analizę sprzedażową prowadzonej kampanii w sieci.
Dołącz do dyskusji: Dla kogo ważna komunikacja DR w internecie?