Dobre wyniki finansowe Clear Channel
Firma reklamy zewnętrznej Clear Channel Poland znacząco zwiększyła w ubiegłym roku swoje przychody
Wyniosły one 44 mln zł. i były o 14 proc. wyższe, niż rok wcześniej. Wskaźnik EBITDA, czyli zysk operacyjny przed amortyzacją, osiągnął w 2003 roku poziom 1,3 mln zł (wyniki określone zgodnie z amerykańskimi standardami rachunkowości) i był o 18 proc. wyższy niż w 2002 roku.
Poprawa wyników finansowych jest efektem prac włożonych w restrukturyzację i rozwój dwóch wiodących produktów Clear Channel Poland - tablic 4x3m oraz sieci citylightów. Działania w tym zakresie objęły poprawę parametrów jakościowych sieci 4x3m, a następnie intensywną komunikację jej zalet, w tym wskaźnika oświetlenia na poziomie 75 %, usytuowania prostopadłego do kierunku ruchu (ponad 93% nośników), oraz maksymalnie jednego nośnika w polu widzenia (72% nośników). Firma umocniła również ofertę w segmencie citylightów, poprawiając dystrybucję nośników dostępnych w obrębie tej sieci.
Klienci coraz odważniej korzystali też z nowych rozwiązań outdoorowych, które Clear Channel Poland wprowadziła do swojej oferty w 2003r. Dwie sieci dedykowane - na uczelniach i w centrach biznesu - zostały ponadto wsparte skuteczną kampanią informacyjną. Intensywne działania promocyjne objęły również rozwiązania reklamowe Clear Channel w miejscu sprzedaży, w wyniku czego firma pozyskała aż 13 nowych reklamodawców na kampanie realizowane w hipermarketach.
W 2003r. około 65 proc. przychodów ze sprzedaży wygenerowały dwa wiodące produkty z portfolio spółki, a więc tablice reklamowe o formacie 4x3 m oraz citylighty (podświetlane nośniki reklamowe o formacie 1,2x1,8 m). Pozostałe przychody pochodzą ze sprzedaży backlitów (spektakularne podświetlane nośniki wielkoformatowe), nośników dostępnych w miejscu sprzedaży oraz sieci dedykowanych: na uczelniach, w centrach biznesu i sieci wakacyjnej Holiday Media.
W 2003r. na nośnikach Clear Channel Poland obecne były przede wszystkim następujące kategorie reklamodawców: telekomunikacja, media i rozrywka, żywność i napoje, kosmetyki, usługi finansowe, linie lotnicze, moda, centra handlowe i hipermarkety oraz farmaceutyki.
Optymistyczne są też prognozy wyników finansowych Clear Channel Poland na 2004r. Zakładają one wzrost przychodów ze sprzedaży o 10 proc., a zysku operacyjnego przed amortyzacją o 15 proc.
- Wzrost przychodów ze sprzedaży w br. chociaż będzie trudny jest osiągalny. Ponadto wzrośnie poziom zyskowności, gdyż w 2003r. zakończyliśmy proces redukcji kosztów, przede wszystkim w zakresie obniżki czynszów - powiedziała Kalina Janicka, Prezes i Dyrektor Generalny Clear Channel Poland.
Również cały koncern mediowy Clear Channel odnotował wzrost wyników finansowych. Przychody w 2003r. wzrosły o 6 proc. w porównaniu z 2002r. W segmencie reklamy zewnętrznej był on najwyższy i wzrósł aż o 17 proc.
Dołącz do dyskusji: Dobre wyniki finansowe Clear Channel