Droższe reklamy w telewizji
Stacje telewizyjne podnoszą ceny czasu reklamowego
Stacje telewizyjne podnoszą ceny czasu reklamowego, co napawa nadzieją inne media konkurujące o pieniądze reklamodawców. Czy dotknięte recesją radio, prasa i outdoor mają się z czego cieszyć? - pyta miesięcznik "Profit".
Przełom roku to nie tylko czas świąt Bożego Narodzenia, sylwestra i noworocznych postanowień. To także okres, w którym firmy planują, jak rozdzielić budżety reklamowe. Do wzięcia są spore pieniądze - w roku 2003 szacuje się je na 4 mld zł. Dotąd ponad połowę tej kwoty zgarniała telewizja. W listopadzie jednak wszystkie duże stacje telewizyjne zadeklarowały podniesienie cen reklam.
TVP zamierza podwyższyć je co najmniej o 10 proc. (w sumie do 2006 r. o 40 proc.), Polsat i TVN prawie o 20 proc. Na pozór to szansa na wzrost przychodów w pozostałych mediach - głównie w prasie, ale też w radiu i na billboardach. Wydawcy prasy i szefowie stacji radiowych nie powinni jednak robić sobie wielkich nadziei na masową ucieczkę reklamodawców z telewizji. Większość firm, z którymi rozmawiał "Profit", nie zmieni wysokości swoich budżetów reklamowych ani proporcji ich podziału między poszczególne kategorie mediów. Reklamodawcy poszamocą się trochę ze stacjami telewizyjnymi, a potem zacisną pasa, zredukują inne wydatki i zostaną przy telewizji. To po prostu się im opłaca.
Dołącz do dyskusji: Droższe reklamy w telewizji