SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Duży spadek RMF FM i Jedynki, w górę Radio Maryja

W IV kwartale 2012 r. pozycję lidera na rynku ogólnopolskich stacji radiowych utrzymało RMF a najsłabszy wynik w ostatnich latach zanotował Program I PR - raport Wirtualnemedia.pl.

Liderem rynku radiowego pozostaje RMF FM - pokazuje najnowsza fala badania Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company (październik - grudzień 2012) przygotowana dla portalu Wirtualnemedia.pl.

W porównaniu z analogicznym okresem 2011 roku radio RMF FM zanotowało spadek udziału w rynku aż o 2,1 punktu proc. - do poziomu 24,67 proc. Na drugim miejscu w rankingu znalazła się Radio ZET, które zyskało 0,3 punktu procentowego (16,0 proc.).

Na podium znalazła się jeszcze radiowa Jedynka z udziałem w rynku 10,4 proc. (rekordowy spadek o 1,8 punkt proc.). Tuż za podium uplasował się Program III Polskiego Radia - 7,3 proc. udział w rynku radiowym (spadek o 0,6 punktu procentowego).

Swoje wyniki poprawiły w tym okresie Radio Maryja (o 1,0 pkt. proc.), Eska Rock (o 0,3 pkt. proc.) i RMF Classic (o 0,2 pkt. proc.). 

Udział w czasie słuchania%październik : grudzień 2012październik : grudzień 2011październik : grudzień 2010październik : grudzień 2009październik : grudzień 2008październik : grudzień 07
Radio RMF FM24,60%26,70%26,10%25,90%23,40%22,30%
Radio ZET16,00%15,70%16,00%15,70%18,10%19,40%
Program 1 PR10,40%12,20%13,10%11,80%13,10%13,00%
Program 3 PR7,30%7,90%8,00%6,90%6,60%5,90%
Radio Maryja2,80%1,80%2,10%1,90%1,90%2,10%
ESKA Rock1,80%1,50%1,40%1,20%0,80% -
TOK FM1,10%1,40%1,40%0,90%1,10% -
RMF Classic0,90%0,70% - - -
Program 4 PR0,60%0,40%0,20%0,10%0,30%0,30%
Program 2 PR0,50%0,70%0,70%0,60%0,70%0,60%
Chilli ZET0,40%0,50%0,50%0,50%0,10%
Radio PIN0,20%0,20%0,10%0,10%b.d.b.d


  
Dane o rynku radiowym za ostatni rok.

 październik : grudzień 2011styczeń 2012 : marzec 2012kwiecień 2012 : czerwiec 2012lipiec 2012 : wrzesień 2012październik : grudzień 2012
Radio RMF FM26,7%24,3%24,3%25,3%24,6%
Radio ZET15,7%14,9%15,9%14,8%16,0%
Jedynka12,2%11,7%11,4%12,9%10,4%
Trójka7,9%8,2%8,8%8,5%7,3%
Radio Maryja1,8%3,3%2,5%2,2%2,8%
ESKA ROCK1,5%1,7%1,7%1,9%1,8%
Radio TOK FM1,4%1,4%1,3%1,1%1,1%
RMF Classic0,7%0,8%1,0%0,8%0,9%
Czwórka0,4%0,4%0,5%0,5%0,6%
Dwójka0,7%0,6%0,6%0,5%0,5%
CHILLI ZET [2]0,5%0,3%0,7%0,5%0,4%
Radio PiN0,2%0,2%0,2%0,2%0,2%


 

Dołącz do dyskusji: Duży spadek RMF FM i Jedynki, w górę Radio Maryja

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
novum
Cy może mi jakiś socjolog wyjasnić pewną rzecz? Wynikibadań RADIO TRACK publikowane są w kwartalnych zestawieniach a nie miesięcznych.Powodowane to jest zbyt małą próbą na której dokonuje się badania.Jednak nawet kwartalne dane są obarczone błędem rzędu 0,7% .Jeśli więc jedna ze stacji notuje wzrost np. 0,3% to czy można mówić o wzroście czy należałoby jednak zaokrąglać wyniki a nie pokazywać z liczbą po przecinku, np. skoro Trójka ma obecnie 7,3% a nie np. 7,9% nie lepiej przyrówywać stosunkiem 7 do 8%?Poza tym badania te nie uwzgledniają chyba naturalnych zmiennych wskaxników słuchalnosci w obrębie miesiaca.I tak naprawde nie mamy dzis wyników grudniowych tylko kwartalnych a więc sezonowe a nie najnowsze.Jaka więc była sluchalnosc w pazdzierniku,listopadzie i grudniu osobno?Nie wiemy bo za mała próba.Jednak każdy z tych miesięcy przynosi cząstkowo inne wyniki np dla Radia Maryja:październik -jakies 3,1%, listopad :3,3%, grudzien:jakieś 2%.Usredniajac mamy wyniki na duzj probie ale suma sumarum daje nam kazdy miesiąc inme liczby więc co daje nam faktycznie ta średnia kwartalna?Jak dla mnie dopoki nie pojawi sie pasywna metodologia, to bedziemy skazani na te fatalne i nielogioczne niejednokortnie badania SMG KRC...
odpowiedź
User
marketingowiec
wiele stacji chciałoby mieć taki wynik jak RMF...
odpowiedź
User
słucham
Moim zdaniem RMF to obecnie szafa grająca która odcina kupony z zainwestowanych w promocję olbrzymich pieniędzy w latach dziewięćdziesiątych XX wieku. Puste radio z pustą muzyką. Niemcy traktują je tylko jako środek do zarabiania kasy. Wzrost Radia Maryja cieszy, jednak to tylko 3%. Jak widać Polacy oczekują w radiu głównie taniej rozrywki.
odpowiedź