SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Duży wzrost widoczności reklam display w drugim kwartale 2020 r.

Po kilku kwartałach spadków, wreszcie między kwietniem a czerwcem wskaźniki widoczności reklam display w Polsce zanotowały bardzo mocne odbicie. Wzrosły aż o 10 punktów procentowych, zbliżając się do średniej międzynarodowej. Wzrost ten jest konsekwencją zmienionych wzorców konsumpcji mediów podczas kryzysu Covid-19. W przeciwieństwie do reklamy display, reklama wideo odnotowała niewielkie zmiany.

Pozytywny wpływ kryzysu Covid-19 na widoczność (viewability) reklam display w drugim kwartale w Polsce, jest wyjątkowy na tle wszystkich innych badanych rynków europejskich – wynika z najnowszego raportu „Viewability Benchmark" opublikowanego przez Meetrics, europejską firmę zajmującą się pomiarami i analizą w obszarze reklamy digital.

Raport wskazuje na rekordowy kwartalny wzrost wskaźnika viewability w naszym kraju, jeśli chodzi o reklamy display (wskaźniki dla reklam wideo odnotowały tylko niewielkie zmiany). Wzrost ten wyniósł aż 10 punktów procentowych, osiągając poziom 58 proc., co pozwoliło polskiemu displayowi zbliżyć się do średniej międzynarodowej (która w II kwartale wyniosła 63 proc.).

Jak wynika z raportu, o braku widoczności reklam decyduje najczęściej to, że znajduje się "poniżej zakładki" (46 proc.), co oznacza, że jest widoczna dopiero po przewinięciu ekranu w dół, a także jest wyświetlana zbyt krótko (16 proc.)

- Ostatnie miesiące miały ogromny pozytywny wpływ na jakość reklam online w Polsce. Podczas gdy wskaźniki na rynkach międzynarodowych poprawiły się tylko częściowo, to widoczność polskich kampanii displayowych poprawiła się we wszystkich formatach. W drugim kwartale zaobserwowaliśmy wśród marketerów większe zainteresowanie wynikami jakościowymi kampanii. Zmienione wzorce korzystania z mediów otwierają możliwości monetyzowania powierzchni normalnie mniej pożądanych, które jednak dają możliwość dłuższego obcowania z reklamą. Raport Benchmark zawiera ważne aktualne dane. Zapoznanie się z nimi, pomiar i optymalizacja są kluczowe dla osiągnięcia jeszcze lepszych wyników w trzecim kwartale - mówi Hubert Świtalski, country manager w Meetrics Poland.

Meetrics w swoich badaniach opiera się na definicji Viewability rekomendowanej przez IAB i Media Rating Council. Reklama jest uważana za widoczną, jeśli co najmniej 50 proc. jej powierzchni jest widoczna na ekranie przez co najmniej sekundę. Dla reklam wideo, rekomendowana jest zasada „50/2", co oznacza, że co najmniej 50 proc. powierzchni reklamy musi być widoczne przez 2 sekundy.

Dołącz do dyskusji: Duży wzrost widoczności reklam display w drugim kwartale 2020 r.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl