„Dziennik Gazeta Prawna” na czele sprzedaży e-wydań. „Przegląd Sportowy” z największym wzrostem
Liderem sprzedaży wydań elektronicznych gazet codziennych w listopadzie 2013 roku był „Dziennik Gazeta Prawna”. Największy wzrost zanotował „Przegląd Sportowy”, z kolei najwięcej straciła „Gazeta Polska Codziennie”.
W listopadzie 2013 roku „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) zanotował średnią sprzedaż e-wydań wynoszącą 9 300 egz. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej tytuł ten zyskał 17,51 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> „Fakt” na czele sprzedaży kioskowej. „Rzeczpospolita” z dużym spadkiem
Druga pozycja należała do „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communications) ze średnim wynikiem na poziomie 8 644 egz., czyli o 107,54 proc. większym niż rok wcześniej.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), który rok wcześniej był czwarty. Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się o 21,44 proc. do 2 322 egz.
Natomiast na czwartą lokatę spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej sprzedaż e-wydań w analizowanym okresie wyniosła 1 846 egz., po spadku o 7,47 proc.
Największy wzrost sprzedaży e-wydań, wynoszący 254,29 proc. zanotował „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska) plasujący się na miejscu szóstym z wynikiem 372 egz. Rok wcześniej dziennik ten był siódmy.
Z kolei największy spadek odnotowała „Gazeta Polska Codziennie”, która spadła z miejsca piątego na siódme. Sprzedaż e-wydań tego tytułu zmniejszyła się bowiem o 22,04 proc. do 336 egz.
W listopadzie 2013 roku tylko dwa dzienniki wykazały sprzedaż mutacji cyfrowych. Jednym z nich była „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do listopada 2012 roku zmalał o 1,43 proc. i wyniósł 1 100 egz. Natomiast „Parkiet” wykazał w tej kategorii 1 000 egz. (rok wcześniej tytuł nie miał mutacji cyfrowych).
Natomiast największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, wynoszącym aż 24,76 proc., pochwalić się mógł „Parkiet”.
ZKDP |
listopad |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2013 |
2012 |
||||
Tytuł |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż mutacji cyfrowych |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż mutacji cyfrowych |
Sprzedaż ogółem |
Dziennik Gazeta Prawna |
9 300 |
0 |
50 613 |
7 914 |
0 |
56 227 |
Rzeczpospolita |
8 644 |
0 |
62 796 |
4 165 |
471 |
73 322 |
Puls Biznesu |
2 322 |
0 |
11 462 |
1 912 |
0 |
12 163 |
Gazeta Wyborcza |
1 846 |
1 100 |
190 383 |
1 995 |
1 116 |
228 242 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
1 139 |
1 000 |
4 600 |
340 |
0 |
4 061 |
Przegląd Sportowy |
372 |
0 |
35 683 |
105 |
0 |
37 743 |
Gazeta Polska Codziennie |
336 |
0 |
23 414 |
431 |
0 |
31 137 |
Fakt Gazeta Codzienna |
208 |
0 |
335 134 |
84 |
0 |
346 776 |
Super Express |
0 |
0 |
152 289 |
0 |
0 |
160 686 |
E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Z kolei mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety - iPad czy Kindle. Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Od 2013 roku wydania elektronicznie różniące się od wersji papierowych zaliczać można jednak nie tylko do sprzedaży mutacji cyfrowych, ale też do sprzedaży e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Dziennik Gazeta Prawna” na czele sprzedaży e-wydań. „Przegląd Sportowy” z największym wzrostem