E-maile najefektywniejsze w komunikacji dla polskich firm
84 proc. małych i średnich przedsiębiorców z Polski uważa, że najefektywniejszym narzędziem komunikacyjnym jest e-mail - wynika z badania RedShift Research. Z drugiej strony prawie dwie trzecie przedstawicieli tych firm skarży się na opóźnienia w odpowiadaniu na wiadomości elektroniczne.
Badanie przeprowadzone przez RedShift Research pokazuje, że w polskich małych i średnich firmach za najefektywniejsze narzędzie komunikacyjne jest uważana poczta e-mailowa (84 proc. wskazań). 60 proc. przedsiębiorców docenia pod tym względem komunikator Skype, a 50 proc. - wideorozmowy. Zdaniem 38 proc. respondentów najefektywniejsze są rozmowy głosowe, a w opinii 35 proc. - wiadomości tekstowe. Jedynie 5 proc. przedstawicieli niedużych firm z Polski wskazuje w tym kontekście sieci społecznościowe.
Mimo że e-maile są doceniane pod względem efektywności, aż 61 proc. ankietowanych wskazuje, że opóźnienia w odpowiadaniu na nie najbardziej przeszkadzają w prowadzeniu biznesu na odległość. 38 proc. przedstawicieli polskich małych i średnich firm za największą barierę przy takiej działalności uznaje brak zdjęcia osoby, z którą się komunikujemy, a 37 proc. - różnicę w strefach czasowych. Natomiast 15 proc. respondentów narzeka, że rozmowy konferencyjne są nudne.
Co ciekawe, aż 93 proc. pracowników polskich małych i średnich firm twierdzi, że nigdy nie popełniło zawodowej gafy w kontaktach z zagranicznymi partnerami.
Badanie na temat metod komunikacji wykorzystywanych przez małe i średnie firmy z Polski zostało przeprowadzone przez RedShift Research w listopadzie 2009 roku. Ankiety oprócz polskich przedsiębiorców objęły respondentów z Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech, Hiszpanii Rosji, Turcji i Niemczech - ogółem 1200 firm.
Dołącz do dyskusji: E-maile najefektywniejsze w komunikacji dla polskich firm