Effie 2015: Grand Prix dla Wirtualnej Polski, DDB & Tribal i Starcom firmami roku
W tegorocznej edycji konkursu Effie Awards Grand Prix przyznano za kampanię nowej odsłony portalu Wirtualna Polska. W sumie wyróżniono 49 kampanii w 20 kategoriach, rozdając dziewięć 9 Złotych Effie. Najbardziej nagrodzoną agencją została DDB & Tribal, a domem mediowym - Starcom MediaVest Group.
Grand Prix za kampanię Wirtualnej Polski pod hasłem „#DziejesiewPolsce” otrzymały firmy Scholz & Friends (odpowiadająca za kreację reklam), ZenithOptimedia Group (planowanie i zakup mediów) i BNA (przygotowanie nowej identyfikacji wizualnej portalu). Kampania była prowadzona w dwóch etapach: przede wszystkim jesienią ub.r., a potem na początku br. Promowała nowy wizerunek i stronę główną Wirtualnej Polski.
- Ostatnie lata były w Polsce okresem wspaniałym, ale i pełnym skrajnych emocji. Nawiązując do budującego się poczucia dumy nas wszystkich z nas samych, zupełnie nowe medium postawiło na zupełnie nową odsłonę. Bardzo odważna kampania, a czasami wręcz ryzykowna, na światowym poziomie i będąca naprawdę nowym otwarciem. Zmieniła i odświeżyła markę - dała jej nowe życie. To też pierwsze tak widoczne wyróżnienie dla świata nowych technologii i nowych mediów - uzasadniło jury nagrodę dla kampanii Wirtualnej Polski.
W Effie Awards przyznano też dziewięć Złotych Effie: za kampanie „Albo realizujemy, albo snujemy” ING Banku Śląskiego (przygotowaną przez Brain, Lowe Media i Gong), „Smutny Autobus” (autorstwa K2, dla Centralnego Ośrodka Informatyki), „Trolle” promujące masło Finuu (Starcom, touchideas i PZL dla ZT Kruszwica), „Rio 2” (Vizeum i Posterscope Poland dla Imperial Cinepix), „Wybory” piwa Żywiec (DDB & Ttribal, Gong, Men at Work i Mediavest dla Grupy Żywiec), „IKEA Metod - Kuchnia na Twoją miarę” (MEC, Grey Worldwide Warszawa, K2 i Kalicińscy.com dla IKEA Retail), Nowy sposób sprzedaży win w małych sklepach pod marką Faktoria Win” (Dragon Rouge, Sztengreber i Futu Creative dla Eurocash), „W kuchni z Wedlem” (OMD i Grandes Kochonos dla Lotte Wedel) oraz „Zostań bohaterem w swoim domu” (Brain, Engine, Mediacom Warszawa i Starcom dla Leroy Merlin).
Ogółem w konkursie nagrodzono 49 kampanii w 20 kategoriach. Wśród agencji najwięcej nagród i nominacji otrzymała DDB & Tribal, a wśród domów mediowych - Starcom.
Najbardziej nagrodzone firmy marketingowe w Effie Awards 2015 |
|
agencja |
pkt |
DDB & Tribal |
28 |
Brain |
26 |
Gong (Group One) |
26 |
Grandes Kochonos |
26 |
K2 |
24 |
Grey (Grey Group Poland) |
18 |
Saatchi & Saatchi Poland |
18 |
Ogilvy & Mather |
14 |
PZL |
14 |
Engine |
14 |
|
|
dom mediowy |
pkt |
Starcom (SMG) |
52 |
MEC |
34 |
Mediacom Warszawa |
34 |
ZenithOptimedia Group |
26 |
Mediavest (SMG) |
18 |
Starlink (SMG) |
16 |
Universal McCann |
14 |
Lowe Media |
12 |
Maxus |
12 |
OMD |
12 |
Vizeum |
12 |
Do tegorocznej edycji Effie Awards agencje komunikacji marketingowej i reklamodawcy zgłosili 171 kampanii w 21 kategoriach. Prace oceniało 80-osobowe jury, podzielone na sześć grup jurorskich, pod przewodnictwem Sebastiana Mikosza. Zgłoszeniom przyznawano punkty w czterech obszarach wymaganych do oceny efektywności kampanii: wyzwanie strategiczne i przyjęte cele, idea komunikacyjna, rozwinięcie idei w działania reklamowe oraz efekty komunikacji.
NAGRODY W EFFIE AWARDS 2015 |
||||
ARTYKUŁY NIEŻYWNOŚCIOWE |
||||
LP. |
ZGŁASZAJĄCY |
KLIENT |
TYTUŁ KAMPANII |
PRODUKT |
BRĄZ |
||||
1 |
TBWA\, ZenithOptimedia Group |
L'Oreal Polska |
Pielęgnacja korygująca dzienne starzenie skóry |
Vichy Liftactiv Supreme |
BANKOWOŚĆ |
||||
LP. |
ZGŁASZAJĄCY |
KLIENT |
TYTUŁ KAMPANII |
PRODUKT |
ZŁOTO |
||||
1 |
Brain, LOWE Media, GONG (Group One) |
ING Bank Śląski |
Albo realizujemy, albo snujemy |
ING Bank Śląski |
BRĄZ |
||||
2 |
DDB&tribal, Universal McCann, Value Media (Group One), OS3 |
PKO Bank Polski |
Kamień z serca |
Przejrzysta karta kredytowa |
3 |
Grey Worldwide Warszawa (Grey Group), Mindshare Polska |
mBank |
Przełomy |
mBank |
4 |
Brain, LOWE Media, GONG (Group One) |
ING Bank Śląski |
Liczą się ludzie |
ING Bank Śląski |
BUSINESS-TO-BUSINESS |
||||
LP. |
ZGŁASZAJĄCY |
KLIENT |
TYTUŁ KAMPANII |
PRODUKT |
SREBRO |
||||
1 |
DDB&tribal, Universal McCann |
PKO Bank Polski |
Korporacje |
PKO Bank Polski |
2 |
MediaCom Warszawa, Grandes Kochonos |
Play |
Play dla Firm |
Play dla Firm |
DOBRA KONSUMENCKIE |
||||
LP. |
ZGŁASZAJĄCY |
KLIENT |
TYTUŁ KAMPANII |
PRODUKT |
SREBRO |
||||
1 |
Leo Burnett Warszawa, Starcom Mediavest Group - Starcom |
Samsung Electronics Polska |
Spisany na sukces |
Samsung |
BRĄZ |
||||
2 |
Ogilvy & Mather, Carat |
Philips Polska |
Philips Lumea 2014 |
Philips Lumea |
3 |
Maxus |
De’Longhi Polska |
Kenwood Cooking Chef |
Kenwood Cooking Chef |
E-COMMERCE / E-SERVICES |
||||
LP. |
ZGŁASZAJĄCY |
KLIENT |
TYTUŁ KAMPANII |
PRODUKT |
SREBRO |
||||
1 |
Primus |
Leroy Merlin |
Leroy Merlin - Bohater e-commerce’u |
Leroy Merlin |
BRĄZ |
||||
2 |
Ars Thanea, Starcom Mediavest Group - Starcom |
docplanner.com |
ZnanyLekarz.pl - umów wizytę przez Internet |
ZnanyLekarz.pl |
KAMPANIE DOTYCZĄCE EDUKACJI SPOŁECZNEJ, KAMPANIE CSR |
||||
LP. |
ZGŁASZAJĄCY |
KLIENT |
TYTUŁ KAMPANII |
PRODUKT |
ZŁOTO |
||||
1 |
K2 |
Centralny Ośrodek Informatyki |
Smutny Autobus |
Bezpiecznyautobus.gov.pl |
SREBRO |
||||
2 |
Young & Rubicam Poland, MediaCom Warszawa |
Danone |
Podziel się posiłkiem |
Podziel się posiłkiem |
BRĄZ |
||||
3 |
180heartbeats + JUNG v. MATT, MEC |
Social Wolves |
Zwolnieni z teorii |
Zwolnieni z teorii |
LAUNCH |
||||
LP. |
ZGŁASZAJĄCY |
KLIENT |
TYTUŁ KAMPANII |
PRODUKT |
ZŁOTO |
||||
1 |
Starcom Mediavest Group - Starcom, touchideas., PZL |
ZT Kruszwica |
Trolle |
Finuu |
SREBRO |
||||
2 |
Brandy Design, Grandes Kochonos |
AMBRA |
Cydr Lubelski. Prosto z jabłka |
Cydr Lubelski |
BRĄZ |
||||
3 |
Just, Artegence, MediaCom Warszawa |
Teva Pharmaceuticals Polska |
neoFuragina - działa od 1. dnia |
neoFuragina |
Dołącz do dyskusji: Effie 2015: Grand Prix dla Wirtualnej Polski, DDB & Tribal i Starcom firmami roku
A gdzie się podział Pan Stępniewski i jego mocarstwowe plany ?:)
Najmniejsza agencja z grupy zdobyła nagrody a ponoć takie wspaniałe agencje kreatywne co ?
Gdzieś się zapodziały czy to może nieistotny konkurs dla nich…?:)