Epica dla Euro RSCG
Przedstawiciele 31. europejskich magazynów branżowych zajmujących się reklamą przyznali tegoroczną Epice d'Or, prestiżową nagrodę dla najlepszej europejskiej reklamy, telewizyjnej reklamie Peugeot 206 - "Rzeźbiarz". Reklama została wybrana spośród 5000 zgłoszeń. "Rzeźbarz" był również wyświetlany w polskiej telewizji. W reklamie młody Hindus stara się przerobić swój stary samochód, miażdżąc go siadającym na nim słoniem, czy uderzając samochodem w mur, a następnie wystukując go młotkiem, aby nadać mu kształty wymarzonego pojazdu francuskiego koncernu - Peugeot 206.
"Reklama traktuje głównie o chęci posiadania pięknej rzeczy. Tak jak wcześniejsze reklama, która była filmowana w Japonii, wybraliśmy kraj gdzie nie ma samochodów Peugeot - więc można tylko o nich marzyć. Podczas gdy 206 jest najlepiej sprzedającym się małym samochodem w Europie, nasz indyjski bohater musi dokonać nie lada cudów, by zostać jego właścicielem" - mówi Roberto Greco, jeden z dyrektorów kreatywnych tej reklamy. "Bardzo dobrze znam Indie i w tej reklamie chciałem oddać klimat tego kraju. To co widzimy w reklamie "Rzeźbiarz" to prawdziwe Indie: pełne kurzu, chaosu i jednocześnie pełne optymizmu i dobrego humoru" - dodaje Matthijs Van Heijinien, duński reżyser reklamówki.
Epica d'Or jest uważana za jedną z ważniejszych europejskich i światowych nagród w branży reklamowej. Ceremonia wręczenia nagród odbędzie się 23 stycznia 2003 roku w Mediolanie.
Dołącz do dyskusji: Epica dla Euro RSCG