Facebook blokuje reklamy promujące Google+
Facebook nieprzychylnym okiem patrzy na użytkowników, którzy poprzez reklamy na jego portalu próbują promować konkurencyjna usługę.
Przekonał się o tym Michael Lee Johnson, amerykański web deweloper, który korzystając z systemu reklamowego Facebooka umieścił w serwisie reklamy promujące jego profil w Google+.
>>> Eksperci o Google+: kręgi i wideo OK, będzie walka z Facebookiem
Johnson zachęcał członków Facebooka, którym udało się zarejestrować w Google+, do dodawania go do swoich znajomych w konkurencyjnym portalu.
Nie spodobało się to Facebookowi, który usunął reklamy ze swoich stron, a Johnsona poinformował, że naruszają one regulamin serwisu. Portal Marka Zuckerberga nie wskazał jednak na konkretne przyczyny.
Można przypuszczać, że chodzi o punkt 6a "Zasad zamieszczania reklam na Facebooku", w którym czytamy: "Zastrzegamy sobie prawo do odmowy publikacji reklamy w dowolnym momencie i na dowolnej podstawie (w tym także na podstawie naszych ustaleń, że reklamy promują konkurencyjne produkty/usługi lub negatywnie wpływają na naszą działalność lub relacje z naszymi użytkownikami)."
Dołącz do dyskusji: Facebook blokuje reklamy promujące Google+